ارگولوئید مسیلات Ergoloid Mesylate


ارگولوئید مسیلات یک فراورده ترکیبی از سه ergotamantriones مختلف است:

dihydroergocornine ، dihydroergocristine  و dihydroergocryptine

همه این ترکیبات توسط قارچ Claviceps purpurea تولید می شوند و همه مشتقات 4 حلقه ای 6-methylergonovine  هستند. از این فراورده برای تسکین علائم و نشانه های کاهش ظرفیت ذهنی به دلیل فرایند پیری استفاده می شود.

مکانیسم اثر

مکانیسم کلی عملکرد مزیلات ارگولوئید عمل دوگانه آگونیسم/ آنتاگونیسم نسبی گیرنده های آدرنرژیک ، دوپامینرژیک و سروتونرژیک است.

فارماکودینامیک

تصور می شود که این دارو هم جریان خون و هم متابولیسم مغزی را افزایش می دهد. برخی مطالعات بهبود قابل توجهی در هوشیاری و حافظه و همچنین کاهش سردرگمی را نشان داده اند در حالی که برخی از مزایای دیگر کمبود اثر را نشان داده اند.

فارماکوکینتیک

جذب: حداکثر غلظت پلاسمایی اجزای مخلوط مسیلات ارگولوئید تقریباً 0.04 میکروگرم بر لیتر است. تجزیه و تحلیل غلظت متابولیت های اصلی هر یک از مؤلفه ها نشان می دهد که همه ارگولوئید مسیلات ها پس از جذب به سرعت تغییر می کنند.

حجم توزیع: 2 لیتر بر کیلوگرم

اتصال پروتئین: مسیلات ارگولوئید پروتئین پلاسمائی بسیار بالایی را نشان می دهد که 81٪ از دوز تجویز شده را شامل می شود.

متابولیسم: بیشتر متابولیسم مزیلات ارگولوئید کبدی است و پس از جذب بسیار سریع انجام می شود. پس از قرار گرفتن در محیط آزمایشگاهی ، عمده متابولیتهای شناسایی شده عبارتند از: هیدروکسی دی هیدروژروکورین ، هیدروکسی دی هیدروژروکریپتین و هیدروکسی دی هیدروژروکرستین.

مسیر حذف: مخلوط مسیلات ergoloid عمدتا از طریق صفرا در مدفوع دفع می شود. نسبت دوز حذف شده از طریق ادرار پس از تجویز داخل وریدی و خوراکی به ترتیب 8.4٪ و 2٪ است.

نیمه عمر: نیمه عمر پلاسمایی گزارش شده از مزیلات ارگولوئید 3.5 ساعت است در حالی که نیمه عمر پایانی آن 13 ساعت است.

موارد مصرف ارگولوئید مسیلات

برای درمان علائم کاهش ایدیوپاتیک در ظرفیت ذهنی که مربوط به یک وضعیت بالقوه برگشت پذیر نیست.

مقدار مصرف ارگولوئید مسیلات

1 میلی گرم خوراکی 3 بار در روز. بهبود بالینی ممکن است 3 تا 4 هفته پس از شروع درمان طول بکشد.

موارد منع مصرف

مزیلات ارگولوئید در بیمارانی که به آن حساسیت دارند یا در بیمارانی که دارای حساسیت به آلکالوئید شناخته شده هستند ، منع مصرف دارد.
همچنین مزیلات ارگولوئید ، بدون در نظر گرفتن علت ، در بیماران مبتلا به روانپزشکی حاد یا مزمن منع مصرف دارند. فعالیت آگونیستی دوپامین ممکن است روان پریشی از قبل موجود را تشدید کند.

تداخلات دارویی

اکسپکتورانت , افاویرنز , نلفیناویر , دی اتیل پروپیون , تیپراناویر , اریترومایسین , کلاریترومایسین , بنزفتامین , پروپیل هگزدرین , زایلومتازولین

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: ضد قارچ های آزول (به عنوان مثال ، کتوکونازول ، ایتراکونازول ، ووریکونازول) ، کوبیستیکستات ، دلاویردین ، آنتی بیوتیک های ماکرولید (به عنوان مثال ، اریترومایسین ، کلاریترومایسین ، troleandomycin) ، نفازودون ، مهارکننده های پروتئاز HIV (به عنوان مثال ، ایندیناویر ، ritonavir ، saquinavir) ، telithromycin.
اگر از داروهای میگرنی خانواده "تریپتان" (مثلاً سوماتریپتان ، ریزاتریپتان) نیز استفاده می کنید ، برای کاهش خطر عوارض جانبی جدی ، لازم است که دوز "تریپتان" را از دوز این دارو جدا کنید. از پزشک خود بپرسید چه مدت باید بین دوزهای مصرفی این داروها صبر کنید.

هشدارها

قبل از مصرف مسیلات ارگولوئید ، اگر به آن یا سایر آلکالوئیدهای ارگوت (به عنوان مثال ، دی هیدروارگوتامین ، ارگوتامین) حساسیت دارید ؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید به پزشک یا داروساز خود بگویید.

در صورت داشتن شرایط پزشکی خاص ، نباید از این دارو استفاده کرد. قبل از استفاده از این دارو ، در صورت وجود یک اختلال روحی و روانی خاصی (روان پریشی) با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

مسیلات ارگولوئید بطور گسترده توسط کبد متابولیزه می شوند. بنابراین ، مزیلات ارگولوئید باید در بیماران مبتلا به بیماری کبدی با احتیاط مصرف شود ، زیرا اختلالات کبدی می تواند مکانیسم های دفع دارو را محدود کند.

مسیلات ارگولوئید باید در بیماران با برادی کاردی یا افت فشار خون با احتیاط مصرف شود ، زیرا این شرایط در طول درمان مسیلات ارگولوئید تشدید می شود.

نکات قابل توصیه

قبل از استفاده از این دارو ، تاریخچه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید ، بخصوص: سایر مشکلات رفتاری ، مشکلات فشار خون ، مشکلات قلبی ، بیماری کبد.

ارگولوئید مسیلات ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شما شود یا بینایی شما را تارکند. الکل یا ماری جوانا (حشیش) می تواند سرگیجه یا خواب آلودگی شما را بیشتر کند. رانندگی نکنید ، از ماشین آلات استفاده نکنید یا هر کاری را که نیاز به هوشیاری یا دید کافی داشته باشد انجام ندهید تا زمانی که بتوانید با خیال راحت این کار را انجام دهید مشروبات الکلی را محدود کنید.
در صورت استفاده از ماری جوانا (حشیش) با پزشک خود مشورت کنید..

مصرف در بارداری

اگرچه داده های مشخصی برای مسیلات ارگولوئید وجود ندارند ، آلکالوئیدهای ارگوت طبیعی به دلیل خاصیت اکسیتوسیک و محرک رحم در دوران بارداری منع مصرف دارند (گروه ریسک حاملگی X).

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.