ملاگل Melagol


ژل ملاگل ضدآکنه و غرور جوانی می باشد. مواد بکار رفته در هر صد گرم ژل عبارتند از: روغن درخت چای (۵گرم) همراه با سایر مواد گیاهی موثر در بهبود جوش و غرور جوانی نظیر آبهای معطر داروئی لواند، مریم گلی ، هاماملیس، رزماری، و انفوزین های داروئی شبدر چمن زاری، هیدراستین، بادرنجبویه، میوه سروکوهی و اسانس های برگامونت، بابونه، نعناع و روغن کامفرو آلوئه ورا

مکانیسم اثر

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی انسان که فرضیه های زیادی در مورد علل پیدایش آن وجود دارد آکنه یا جوش و غرور جوانی می باشد که در اکثر موارد در سنین بلوغ پدید می آید.
ظهور بیماری آکنه ناشی از یک علت خاص نیست بلکه عوامل متعددی در بروز آن نقش دارند از جمله: ژنتیک، مشکلات هورمونی، میکروب ها، نوع غذا، مشکلات عصبی و روحی، نوع پوست، برخی از بیماری ها و مصرف برخی داروها.
از مهمترین عوامل ایجاد کننده آکنه تغییرات هورمونی می باشد که در هنگام بلوغ با افزایش هورمون ها، تعادل هورمونی بدن به هم ریخته و تولید چربی پوست افزایش می یابد و زمینه برای رشد میکروب ها و ایجاد آکنه فراهم می شود. گیاهان متداول نسبتاً زیادی برای درمان آکنه وجود دارد.
روغن درخت پای از جمله درمانهای موثر و شناخته شده برای آکنه است که اخیراً در سبیاری از محصولات ضد آکنه شامل ژل ها، لوسیون ها، پاک کننده ها و کرم ها وارد شده است. درخت چای، با نام علمی Melaleuca alternifolia از خانواده Myrtaceae بومی استرالیا می باشد. در مطالعات علمی متعددی خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی TTO به اثبات رسیده است. در تحقیقات مشخص شده که TTO بر ضد باکتری های گرم منفی، اشرشیکلی، باکتری های گرم مثبت و استافیلوکوکوس موثر می باشد.
در مورد آکنه نیز مقالات متعددی وجود دارد که نشان می دهد TTO به صورت موضعی یک ضد عفونی کننده موثر در از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه می باشد. در یک مطالعه یک سوکور که بر روی ۱۲۴ بیمار انجام شد اثر ژل روغن درخت چای را با غلظت ۵% با بنزوئیل پراکساید مقایسه نمود. هر دو دارو اثر معنی داری در بهبود بیماری با کاهش تعداد ضایعات ملتهب و غیر ملتهب نشان دادند.
اگر چه عملکرد TTOآهسته تر بود ولی اثرات جانبی کمتری در پی داشت در سال ۲۰۰۷ انشائی و همکاران در یک مطالعه دوسوکور تصادفی اثر درمانی ژل۵ درصد TTO را در بیماران مبتلا به آکنه خفیف و متوسط بررسی و نتیجه ثمربخشی آن را گزارش نمودند.
درحال حاضر مطالعات به روشنی طیف وسیعی از خواص TTO را به اثبات رسانیده اند، از جمله این خواص می توان به اثرات ضد باکتری ، ضد قارچ ،ضد ویروس و ضد پروتوزوآ اشاره نمود. در تحقیقات انجام شده مکانیسم عمل TTO در از بین بردن باکتری بررسی و مشخص شده است که ترکیبات TTO توسط اختلال در ساختار و عملکرد غشاءهای باکتری و از بین بردن تمامیت غشاء عمل می کنند.
به طور خلاصه فقدان مواد درون سلولی، ناتوانی در به دست آوردن همئوستازی و مهار تنفس سلولی بعد از تیمار با TTOبا مکانیسم عمل درگیر درآسیب غشاء سلولی سازگار است.

مقدار مصرف ملاگل

بعد از تمیز کردن صورت با انگشتان تمیز ژل را صبح و شب به موضع عارضه مالیده و در صورت نیاز مصرف آن به کرات ادامه یابد.

هشدارها

افرادی که به گیاهان داروئی و معطر حساسیت دارند ژل ملاگل را با احتیاط مصرف نمایند. مصرف آن در اگزما توصیه نمی شود.

نکات قابل توصیه

منع مصرفی در مورد استفاده از این دارو در زمان بارداری و شیردهی تا کنون اعلام نشده است.

مصرف در بارداری

در صورت صلاح دید پزشک مصرف شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.