پودر پی برن


پودر پی برندر درمان یبوست ، کمک به درمان چاقی ، هایپرکلسترولمی ملایم تا متوسط و کمک به بهبود بیماری  همورویید به دلیل سهولت اجابت مزاج و کاهش دردکاربرد دارد .

اجزای فرآورده: سبوس گندم به همراه پوسته خارجی دانه پسیلیوم

مواد موثره: پوسته گندم حاوی پروتئين، مواد معدني ، ويتامين ها و فیبرهای نامحلول شامل ترکيبي از پلي ساکاريدها مانند سلولز ، همي سلولز می باشد .پوسته پسیلیوم منبع غنی از فیبرهای طبیعی محلول ، مواد موسیلاژی و مقادیری از فیبرهای نامحلول است.

مکانیسم اثر

پی - برن ملين گياهي موثر و بي ضرر، سرشار از الياف خوراکي غير قابل جذب بوده و به دلیل وجود پسیلیوم دارای ترکیبات موسیلاژی است. نوشیدن مخلوط این فرآورده همراه با مایعات مطبوع بوده و عبور آن از مری به راحتی صورت می گیرد.

پی - برن با دارا بودن درصد بالای فیبرهای خوراکي ، پس از جذب آب در معده ، متورم شده و بخشی از معده را پر می کند که این امر باعث کاهش احساس گرسنگي می شود. از طرف دیگر این افزایش حجم ، آنزیم های معدی را رقیق کرده و با جلوگیری از برهم کنش ماده غذایی با آنزیم ها موجب افزایش ماندگاری مواد و طولانی تر شدن احساس سیری شده و از طریق این دو مکانیسم به روشی کاملا طبیعی با کاهش مصرف مواد غذایی ميتواند در رژيم هاي لاغري همراه با ورزش هاي مناسب ، نتايج مطلوب ظاهر نمايد.

پی برن به علت وجود پوسته پسیلیوم و پوسته گندم ، با جذب آب و افزایش حجم مدفوع ، موجب تحریک حرکات دودی روده شده و ضمن کاهش زمان عبور به علت  افزایش حجم ، به عنوان ملین حجمی موثر و ایمن ، عمل دفع را تسهیل می کند بعلاوه ترکیباتی مانند اسیدهای صفراوی و سموم را جذب و خارج می نماید.
این فرآورده نه تنها در درمان یبوست بلکه در رفع سایر بي نظمي های دستگاه هضم، مانند ديورتيکول روده بزرگ و سندروم روده تحريک پذير (IBS) مورد استفاده قرار مي گيرد.

پی- برن  به دلیل وجود 25% پوسته پسیلیوم ، به عنوان مکمل رژیم غذایی، باعث کاهش کلسترول می گردد . بر اساس مطالعات کلینیکی انجام شده ، مصرف روزانه 10 گرم پسیلیوم ( معادل 4 ساشه پی - برن) همراه با رژیم غذایی کم چرب ، به مدت حداقل 8 هفته ، باعث کاهش کلسترول تام سرم تا 4% و کلسترول LDL تا 7%  می گردد و این در حالی است که برروی غلظت کلسترول خوب (HDL) بی تاثیر است .

سبوس گندم موجود در پی برن دارای مواد معدنی و ويتامين های مهمی مانند پتاسيم ، منيزيم ، روی ، فسفر ، ويتامينE ،ويتامين B1 ، ويتامينB2 ، نيکوتين آميد، پنتوتنيک اسيد ، بيوتين و فوليک اسيد  ميباشد که مورد نیاز روزانه می باشد اما از آردهای مصرفی تقریبا حذف شده است.

مطالعات کلینیکی انجام شده ، نشان داده است که رژیم غذایی با فیبر بالا باعث تنظیم میزان قند خون و انسولین شده وعلاوه بر آنکه باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می گردد، موجب بهبود سطوح چربی خون و نیز کاهش مقدار دریافت انسولین مبتلایان  به دیابت نوع 1 نیز می شود که این مورد در خانم های باردار حائز اهمیت بیشتری است.

مقدار مصرف پودر پی برن

پودر پی برن در فرمهای بدون طعم و طعم دار موجود است . از طعم نعنایی می توان در نوشیدنیهایی همانند دوغ ، از طعم وانیلی و موزی در شیر و از فرم بدون طعم آن در کلیه مایعات ( از جمله سوپها ) استفاده کرد .

در بزرگسالان ، یک ساشه از  پی- برن  ترجيحا نيم ساعت قبل از هر وعده غذائي اصلی و یا در هنگام گرسنگی ( برای رفع این احساس )، با یک لیوان نوشیدنی مورد نظر ، به شدت مخلوط و بلافاصله میل شود ( روزانه 1 تا 4 ساشه ).

توجه : در رژیم های لاغری باید میزان انرژی دریافتی از مایعات به کار گرفته شده ، مورد توجه قرار گیرد .

عوارض جانبی پودر پی برن

در صورت مصرف مطابق با دوز درمانی ، به خوبی قابل تحمل و ایمن می باشد .

هشدارها

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود .

نکات قابل توصیه

  • پودر پی برن جهت استفاده با مایعات فرموله شده است و نباید به صورت خشک یا مخلوط با غذاهای غیر آبکی مصرف شود. در دوره مصرف مکملهای فیبردار ، مایعات زیاد ( روزانه 8 -6 لیوان آب) توصیه می شود .
  • از مصرف بلافاصله قبل از خواب ،خودداری شود.
  • به منظور ایجاد تعادل در سوخت و ساز انرژی و جهت به دست آوردن نتایج مناسب در رژیم های لاغری، مصرف پی - برن همراه با پیاده روی و ورزش های سبک در برنامه روزانه توصیه می شود .
  • به منظور جبران کمبود ویتامین ها و املاح ناشی از کمی مصرف مواد غذایی به علت کاهش اشتها، توصیه می شود از قرص ها و کپسول های مولتی ویتامین مینرال نیز استفاده گردد.
  • برای جلوگیری از تداخل، داروهای خوراکی باید یک ساعت قبل و یا چهار ساعت بعد از مصرف پی-برن استفاده شوند.
  • در دوران بارداری و شیردهی ، منع مصرف ندارد. این فرآورده به عنوان ملین در دوران بارداری توصیه می شود .

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    • الناز | 1403/01/11

      سلام برای کسی که کلیه هاش پروتئین دفع میکنه مشکلی ایجادنمیکنه؟

      پاسخ دکتر طهورا رضائی:

      سلام. مواد داخل این پودر قابل جذب نیست و مستقیما بر کلیه تاثیر نمیگذارد و از دستگاه گوارش به وسیله ی مدفوع خارج می شود. ولی هرگونه تغییر در رژیم غذایی بر جذب سایر دارو ها و مواد می تواند تاثیر گذار باشد . در صورت مصرف داروی خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.


    • فاطمه مرادی | 1402/11/29

      سلام ببخشد من دکتر برام پودر دینه پی برن موزی با یه شربت باریج تجویز کردع الان گفتم باید چطور مصرف بشع

      پاسخ دکتر شیعه زاده:

      با درود فراوان
      می توانید یک بسته از آن را در آب یا شیر مخلوط کرده و به عنوان میان وعده یا یک ساعت قبل غذا میل نمایید. 
      شربت باریج را با نام ذکر بفرمایید
      بااحترام


    • شرمین | 1399/03/21

      سلام.من کم کاری تیروئید دارم و قرص لئووتیروکسن مصرف میکنم.میتونم پودر پی برن استفاده کنم؟

      پاسخ خانم دکتر دنیایی:

      با سلام اشکالی ندارد ولی حداقل 6 ساعت بین لووتیروکسین و پی برن فاصله باشد


    • یونس | 1398/11/28

      سلام خسته نباشید برای دختر ۹ ساله میشه استفاده کرد توپوله

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      مصرف این دارو در کودکان کوچکتر از ۶ سال بدون تجویز پزشک، توصیه نمی‌شود.


    • بوشهری | 1398/11/22

      آیا ابن دارو اینقدر مطمین هست که بتونم با خیال راحت به خانمهایی باردار برای درمان تحویز کنم ..یا هنوز تاثیرش روی خانم های باردار کاملا شناخته شده نیست

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      مصرف پودر پی برن در دوران بارداری، شیر دهی و پس از زایمان هیچ گونه عوارضی ندارد و استفاده از این پودر به عنوان ملین در زمان بارداری توصیه می گردد.
      این مکمل فقط در بیماران مبتلا به انسداد روده و دردهای شکمی ناشناخته منع مصرف دارد.


    • علی | 1398/05/31

      عوارضش چیه بیشتر توضیح میخوام و اینکه قیمت چندو بهنرین قرص بدون عوارضی یا کمترین عوارض چیست و چگونه مصرف میشود

      پاسخ خانم دکتر مشیری:

      با سلام
      پودر پی برن یک محصول گیاهی حاوی سبوس گندم به همراه پوسته خارجی دانه پسیلیوم میباشد.این پودر برای کاربردهای مختلفی استفاده میشود که در ذیل به ان اشاره شده است:

      • یبوست
      • - کمک درمان چاقی
      • - هایپرکلسترولمی ملایم تا متوسط
      • - کمک به بهبود بیماری همورویید به دلیل سهولت اجابت مزاج و کاهش درد.                  این دارو، در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاصی ندارد.یک ساشه از  پی- برن  ترجيحا نيم ساعت قبل از هر وعده غذائي اصلی و یا در هنگام گرسنگی ( برای رفع این احساس )، با یک لیوان نوشیدنی مورد نظر ، به شدت مخلوط و بلافاصله میل شود ( روزانه 1 تا 4 ساشه ).