10 عرق گیاهی پایین آورنده قند خون در دیابت

10 عرق گیاهی پایین آورنده قند خون در دیابت

● در حالی که استفاده از داروهای تجویزی توسط پزشک برای بیماران دیابتی ضروری است؛ اما گاهی اوقات استفاده از عصاره ها و عرق های گیاهی برای کاهش قند خون می‌تواند مفید باشد.

● در ادامه این مقاله به 10 مورد از عرقیات گیاهی پایین آورنده قند خون اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در صورت مشورت با پزشک آنها را مصرف کنید.

عرق دارچین برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

● در تحقیقات انجام شده دارچین پتانسیلی در کاهش و تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نشان داده است.

 

● این عصاره گیاهی ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و جذب گلوکز توسط سلول‌ها را افزایش دهد و منجر به کاهش سطح قند خون ناشتا شود.

 

● دارچین همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند که برای مدیریت دیابت مفید است.

 

● با این حال، توجه به این نکته مهم است که اثرات دارچین ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و نباید جایگزین درمان استاندارد پزشکی دیابت شود. قبل از استفاده از دارچین به‌عنوان مکمل برای کنترل قند خون، با یک متخصص مشورت کنید.

عرق ژیمنما سیلوستر برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

● Gymnema Sylvestre، همچنین به‌عنوان "تخریب کننده قند" شناخته می‌شود، برای اثرات بالقوه آن در کاهش و تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

● این عصاره گیاهی ممکن است با افزایش تولید انسولین، بهبود عملکرد انسولین و کاهش میل به قند به کاهش سطح قند خون کمک کند. ژیمنما سیلوستر حاوی ترکیباتی به نام اسیدهای ژیمنمیک است که می‌تواند طعم شیرینی را مسدود کند و به طور بالقوه میل به غذاهای شیرین را کاهش دهد.

 

● البته توجه به این نکته مهم است که تحقیقات بیشتری برای درک کامل اثرات آن و تعیین دوز مناسب مورد نیاز است. قبل از در نظر گرفتن ژیمنما سیلوستر به‌عنوان بخشی از مدیریت دیابت، توصیه می‌شود با یک متخصص مشورت کنید.

عرق خربزه تلخ (بیتر ملون) برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

● خربزه تلخ، حاوی ترکیباتی است که ممکن است به بهبود استفاده از گلوکز و افزایش ترشح انسولین در بدن کمک کند. خربزه تلخ همچنین ممکن است حساسیت به انسولین را افزایش و به سلول‌ها اجازه دهد که بهتر به انسولین پاسخ دهند و گلوکز را از جریان خون جذب کنند.

 

● برخی از مطالعات نشان داده‌اند که خربزه تلخ می‌تواند منجر به کاهش متوسط سطح قند خون ناشتا شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی و تعیین دوز مطلوب مورد نیاز است. قبل از مصرف خربزه تلخ به‌عنوان مکملی برای کنترل قند خون، مشورت با یک متخصص توصیه می‌شود.

عرق شنبلیله برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

شنبلیله، گیاهی که معمولاً در طب سنتی استفاده می‌شود، به دلیل اثرات بالقوه آن در کاهش و تنظیم سطح قند خون در افراد دیابتی استفاده می‌شود.

 

● دانه شنبلیله حاوی فیبر محلول و ترکیباتی است که ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کنند. این حالت می‌تواند جذب کربوهیدرات را کاهش و حساسیت به انسولین را افزایش دهد و منجر به بهبود کنترل گلوکز شود.

 

● چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف عرق شنبلیله می‌تواند منجر به کاهش سطح قند خون ناشتا و بهبود کنترل آن شود. پیش از شروع به مصرف، از مشورت با یک پزشک برای جلوگیری از هرگونه تداخل و عوارض غافل نشوید.

عصاره جینسنگ برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

جینسینگ، هم از نوع آمریکایی و هم آسیایی دارای اثرات بالقوه‌ای در کاهش و تنظیم سطح قند هستند.

● جینسینگ ممکن است ترشح انسولین را افزایش، حساسیت به انسولین را بهبود و مقاومت به انسولین را کاهش دهد و منجر به کنترل بهتر قند خون شود.

 

● برخی از مطالعات گزارش داده‌اند که مکمل جینسینگ می‌تواند سطح قند خون ناشتا را کاهش دهد و کنترل قند خون را بهبود بخشد. با این حال، شواهد سازگار نیست و دوز و مدت زمان بهینه استفاده از جینسینگ برای مدیریت دیابت هنوز نامشخص است. قبل از مصرف جنسینگ به‌عنوان مکملی برای کنترل قند خون، توصیه می‌شود با یک متخصص مشورت کنید.

عرق آلوئه ورا برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

آلوئه ورا که به دلیل خواص دارویی آن شناخته شده است، در کاهش و تنظیم سطح قند خون در دیابت نیز مؤثر است.

 

● عصاره آلوئه ورا ممکن است با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون ناشتا، کنترل قند خون را بهبود بخشد. همچنین حاوی ترکیباتی است که می‌تواند جذب گلوکز توسط سلول‌ها را افزایش داده و تولید انسولین را تحریک کند.

 

● توصیه می‌شود قبل از استفاده از آلوئه‌ورا به‌عنوان مکملی برای کنترل قند خون با یک متخصص مشورت کنید.

عصاره بربرین برای کنترل دیابت

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

● بربرین ترکیبی است که از گیاهان مختلف از جمله گونه‌های بربری به دست می‌آید و برای اثرات بالقوه آن در کاهش و تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

● نشان داده شده است که بربرین با افزایش حساسیت به انسولین، بهبود جذب گلوکز توسط سلول‌ها و کاهش تولید گلوکز کبد، اثرات کاهش دهنده گلوکز دارد. همچنین ممکن است با فعال کردن آنزیمی که در متابولیسم گلوکز دخیل است، مانند برخی از داروهای دیابت عمل کند.

 

● چندین مطالعه گزارش کرده‌اند که مکمل بربرین می‌تواند منجر به بهبود کنترل قند خون و کاهش سطح قند خون ناشتا شود. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از برترین با یک متخصص مشورت کنید؛ زیرا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد و عوارض جانبی بالقوه‌ای داشته باشد.

عرق خار مریم برای کاهش و تنظیم قند خون

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

خار مریم حاوی ترکیبی به نام سیلیمارین است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است.

 

● در حالی که تحقیقات در مورد اثرات مستقیم آن بر تنظیم قند خون محدود است، عصاره خار مریم ممکن است به طور غیرمستقیم با بهبود عملکرد کبد به کنترل قند خون کمک کند. کبد سالم برای متابولیسم و تنظیم مناسب گلوکز بسیار مهم است.

 

● با این حال، مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی و ایمنی عصاره خار مریم برای مدیریت دیابت مورد نیاز است. توصیه می‌شود قبل از مصرف شیرخشت به‌عنوان مکملی برای کنترل قند خون، با یک متخصص مشورت کنید.

عرق زنجبیل برای کاهش و تنظیم قند خون در دیابت

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

زنجبیل، یک ادویه محبوب با خواص دارویی زیاد است. زنجبیل ممکن است با افزایش ترشح انسولین، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش مقاومت به انسولین به کاهش سطح قند خون کمک کند.

 

● همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که ممکن است برای کنترل کلی گلوکز مفید باشد.

 

● برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل زنجبیل می‌تواند منجر به کاهش سطح قند خون ناشتا و بهبود کنترل قند خون شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین دوز و مدت زمان بهینه استفاده از زنجبیل برای مدیریت دیابت مورد نیاز است. توصیه می‌شود قبل از استفاده از زنجبیل به‌عنوان مکملی برای کنترل قند خون با یک متخصص مشورت کنید.

عصاره زردچوبه برای کنترل دیابت

عرق های گیاهی برای کاهش قندخون

زردچوبه، ادویه‌ای که به دلیل ترکیب فعال کورکومین شناخته شده است، اثرات مثبتی در کاهش و تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت دارد.

 

● کورکومین موجود در زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون کمک کند. همچنین ممکن است جذب گلوکز توسط سلول‌ها را افزایش داده و آنزیم‌های دخیل در تولید گلوکز را مهار کند.

 

● در حالی که برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مکمل زردچوبه ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی و دوز بهینه آن برای مدیریت دیابت مورد نیاز است. قبل از مصرف زردچوبه برای کنترل قند خون، توصیه می‌شود با یک متخصص مشورت کنید.

نکات قابل توصیه

● پیش از مصرف عرقیات گیاهی برای مدیریت قند خون در دیابت لطفاً به موارد زیر دقت کنید:

  1. 1. مشاوره با یک متخصص

● مشورت با یک متخصص، مانند یک پزشک یا یک متخصص تغذیه که در مدیریت دیابت تخصص دارند، حیاتی است. آنها می‌توانند بر اساس شرایط پزشکی خاص، داروها و سلامت کلی شما مشاوره شخصی ارائه دهند.

  1. 2. تغییرات فردی

● اثرات عصاره‌های گیاهی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. آنچه ممکن است برای یک فرد مؤثر باشد، ممکن است تأثیر یکسانی بر دیگری نداشته باشد. باید به طور مرتب سطح قند خون خود را کنترل کنید و ببینید که بدنتان چگونه به این داروهای گیاهی واکنش نشان می‌دهد.

  1. 3. تداخل با داروها

● عصاره‌های گیاهی ممکن است با برخی داروها از جمله داروهای دیابت تداخل داشته باشند. آنها می‌توانند اثرات این داروها را تقویت یا کاهش دهند و منجر به عوارض بالقوه شوند. پزشک شما را در مورد هرگونه تداخل احتمالی راهنمایی کند و به تنظیم رژیم دارویی بر این اساس کمک کند.

  1. 4. کیفیت و دوز

● اطمینان حاصل کنید که محصولات گیاهی با کیفیت بالا را از تولید کنندگان معتبر تهیه می‌کنید. میزان دز مصرفی را به‌دقت دنبال کنید، زیرا بیش از مقدار توصیه شده می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

  1. 5. نظارت و ارتباط

● به طور مرتب سطح قند خون خود را کنترل کنید و هرگونه تغییر یا نگرانی را با متخصص در میان بگذارید. پزشک می‌تواند شما را به طور کامل راهنمایی کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.