علامت وجود مشکل در سلامت مردان

بر اساس تحقیقات جدید دانشمندان آمریکایی، سلامت کلی یک مرد به کیفیت اسپرم وی بستگی دارد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، مشکلات ناباروری در مردان به معنای وجود مشکلات سلامتی در آنها مانند فشار خون بالا و اختلالات هورمونی است.
محققان دانشگاه استنفورد دریافتند ١٥‌درصد از زوج‌ها مشکلات باروری دارند و کیفیت اسپرم نیمی از آنها پایین است. آنها برای نخستین‌بار، کیفیت پایین اسپرم را به امکان ابتلا به مشکلات سلامتی دیگر مانند فشار خون بالا و اختلالات هورمونی و پوستی مرتبط کرده‌اند.
براساس یافته‌های جدید، مردان دارای مشکلات باروری باید معاینات دقیقی را برای شناسایی علایم زودهنگام مشکلات سلامتی‌شان دریافت کنند.
در پژوهش جدید، سابقه پزشکی ٩‌هزار و ٣٨٧ مرد بین سنین ٣٠ و ٥٠‌ سال در سال‌های بین ١٩٩٤ و ٢٠١١ بررسی شد تا عامل ناباروری آنها تعیین شود. این سوژه‌ها به‌طور معمول نمونه‌هایی از اسپرم‌شان را به تیم علمی ارایه می‌دادند تا محققان مشخصه‌هایی مانند حجم، تراکم و تحرک آن‌ را ارزیابی کنند. این مشخصه‌ها نشان‌دهنده توانایی اسپرم برای حرکت‌کردن آنی و فعال، همزمان با مصرف انرژی است.
در نیمی از سوژه‌های مورد بررسی، مشکل، اسپرم غیرعادی بود اما در نیمی دیگر از آنها مشکل جای دیگری بود. حدود ٤٤‌درصد از تمامی مردان نابارور با میانگین سنی ٣٨‌سال علاوه بر مشکلات اسپرم، مبتلا به مشکلات سلامتی دیگر بودند. مشکلات عمده، بیماری‌های دستگاه گردش خون، فشار خون بالا، بیماری شریانی و بیماری‌های قلبی بودند.
این نخستین‌بار است که دانشمندان ارتباط بین کیفیت پایین اسپرم و مشکلات سلامتی دیگر در مردان را آشکارسازی می‌کنند.
جزییات این بررسی در نشریه Fertility and Sterility قابل ‌مشاهده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.