طرح برند مشترک برای تمامی شرکت های فعال گیاهان دارویی

 پیشنهاد ارایه برند مشترک برای شرکت های فعال در حوزه گیاهان دارویی در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح شد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست که به ریاست محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، اعضای شورا به هم اندیشی و بحث و تبادل نظر پیرامون نقشه توسعه کارآفرینی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.
دراین جلسه راهکارهای سرمایه گذاری و مکان یابی واحدهای تولیدی- فرآوری مواد مؤثره در حوزه گیاهان دارویی و نقشه راه توسعه فناوری های کشور در حوزه صنعت گیاهان دارویی بر اساس سند ملی مورد بررسی قرار گرفت.
از جمله نکاتی که در این جلسه پیشنهاد شد، ایجاد برند مشترک میان تمامی شرکت های عرصه گیاهان دارویی کشور است، به طوری که سرمایه، فناوری و بازار خارجی در اختیار یک گروه که در غالب برندی خاص فعالیت می کند، قرار خواهد گرفت.
کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با بحث و تبادل نظر پیرامون مکانیزم جذب منابع خارجی و سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های داخلی و خارجی پرداخت.
فریبرز غیبی، مدیرکل جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز در این نشست گفت: در حال حاضر کشت و نگهداری گیاهان دارویی با خود جوامع محلی است. بهتر است بتوانیم جنگل کاری را اقتصادی تر کنیم و گونه های دارای بازده اقتصادی برای توسعه در نظر گرفته شوند.
ناصر نوروزی، معاون دفتر تجاری سازی و انتقال فناوری در این خصوص گفت: باید بتوانیم در این زمینه نیازسنجی داشته باشیم. مثلاً بررسی کنیم کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند به چه چیزهایی نیاز دارند. در این زمینه بحث و آینده پژوهی صورت گیرد تا نیازهای 5 سال آینده را هم تأمین کنیم.
وی افزود: نکته دیگری که در اقتصادی کردن بیشتر گیاهان دارویی تأثیر دارد، بسته بندی است. شرکتی که محصولات گیاهان دارویی عرضه می کند باید توانایی ارایه یک بسته بندی خوب از فناوری موجود خود داشته باشد. در این حالت خریدار به درجه ای از اطمینان برای خرید محصول مورد نظر می رسد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: گیاهان دارویی

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.