مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه تهران هم تراز مراکز دنیا/ تربیت 253 پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی


مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه تهران هم تراز مراکز دنیا/ تربیت 253 پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی

دکتر  قوام زاده در همایش پویش ملی مبازره با سرطان از تربیت 253 پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی در کشور خبر داد و  گفت: مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه تهران هم تراز مراکز دنیاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ( وب دا) ، در همایش پویش ملی مبازره به سرطان از چهار تن از پزشکان برجسته کشور  تقدیر شد.

پس از تقدیر  وزیر بهداشت از دکتر اردشیر قوام زاده ،در این همایش، رییس مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه با اشاره به دستاوردهای درمان سرطان در کشور، این مرکز را هم‌تراز معدود مراکز مشابه در دنیا دانست و گفت: ما ازنظر تعداد پیوندهای مغز استخوان سومین مرکز در دنیا هستیم.

وی با ابراز قدردانی از پزشکان و پرستاران که وی را در درمان بیماران یاری کردند، از دکتر محمد جهانی، دکتر کامران علی مقدم و دکتر امیرعلی حمیدیه تشکر کرد.

دکتر قوام زاده با ابراز امیدواری برای درمان قطعی سرطان، تربیت 253 تن از پزشکان فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی کشور، پیوند مغز استخوان برای 5143 بیمار، ساخت داروی آرسنیک در درمان سرطان، تأسیس بانک خون‌بند ناف و بانک سلول‌های بنیادی ایران را از مهم‌ترین دستاوردهای خود و همکارانش دانست.

 وی افزود: اگر درمان بیماران در داخل کشور امکان نداشت باید تاکنون 5 میلیارد دلار برای بهبود این بیماران هزینه می‌کردیم.

 وی همچنین گفت: 135 تن از این بیماران با ادامه مراقبت‌ها در منزل به‌طور سرپایی درمان شده‌اند.

رییس مرکز پیوند مغز استخوان خاورمیانه و شمال افریقا همچنین راه‌اندازی 8 مرکز پیوند ازجمله در شیراز، مشهد، کرمان، امیرکلایه را از دیگر فعالیت‌ها نام برد و از راه‌اندازی مرکز تبریز در آینده خبر داد.

رییس مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به 20 هزار مورد مبتلابه تالاسمی ماژور در کشور درمان 675 تن از این بیماران با استفاده از پیوند مغز استخوان را از کارهای ارزشمند دیگر دانست.

 وی افزود: در این زمینه در مقام دوم دنیا بعد از ایتالیا قرار داریم.

دکتر قوام زاده همچنین افزود: با داروی آرسنیک ساخت خودمان 450 نفر را درمان کرده‌ایم و 70 بیمار با استفاده از بانک سلول‌های بنیادی ایران درمان کردیم.وی همچنین تشکیل جامعه سرطان، تدوین برنامه آموزشی جداگانه برای رشته‌های فوق تخصصی مرتبط با سرطان و گسترش مرکز فعلی ازنظر فضای فیزیکی، تجهیزات و نیرو را خواستار شد.

در انتهای این همایش به لوح تقدیر و تندیس یادبود از سوی دکتر هاشمی وزیر بهداشت و نماینده رییس‌جمهور به دکتر قوام زاده اهدا شد.

دکتر قوام زاده فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی و رییس مرکز تحقیقات خون و سرطان‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی است که چهل و چهارمین سال خدمتش را سپری می‌کند.

 وی درمان و سرطان‌شناسی مدرن را به‌تمامی متخصصان این رشته در کشور آموزش داده است.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: سرطان خون

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.