بهبود دومین دریافت‌کننده قلب مصنوعی در فرانسه

دومین انسانی که تحت عمل پیوند قلب مصنوعی در فرانسه قرار گرفته بود، بهبود یافته است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مردی که در ماه اوت 2014 به عنوان دومین فرد تحت عمل جراحی برای پیوند نسل جدید قلب مصنوعی قرار گفته بود، در مصاحبه‌ای در روز گذشته (یکشنبه) از بهبود نسبی خود و امکان انجام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری خبر داد.

این مرد فرانسوی 69 ساله که خواسته ناشناس بماند، از بیماری قلبی مرگباری رنج می‌برد و هشت ماه قبل در شهر نانت قلب مصنوعی را دریافت کرد.

این پیوند بخشی از یک کارآزمایی بالینی کلیدی برای قلب مصنوعی تولید شده توسط شرکت Carmat در فرانسه است که دریافت‌کننده اول آن، کلود دانی 76 ساله 10 هفته پس از دریافت دستگاه در مارس سال گذشته درگذشت.

اما دریافت کننده دوم از شرایط بهتری برخوردار بوده و اوایل سال جاری میلادی به خانه خود بازگشت. وی اکنون بهبود یافته و فعالیت‌های روزمره خود را از سرگرفته است.

قلب مصنوعی مذکور از مواد زیستی نرم استفاده می‌کند که با هدف کاهش خطر لخته شدن خون و رد سیستم ایمنی طراحی شده است؛ نیروی این دستگاه توسط کمربندی از باتری‌های لیتیومی تامین می‌شود.

به گفته بیمار، کلید اصلی در بهبود وی، فراموش نکردن شارژ به موقع باتری‌ها بوده است. وی اظهار کرد: من فهرستی از ساعت‌ها و شارژها را برای باتری‌های قلب مصنوعی آماده کرده‌ام که دوام آن‌ها را یادآوری می‌کند و به این شکل می‌توانم تا 100 سال زنده بمانم، چرا که نه؟!

به گفته شرکت Carmat که قصد دارد اولین فاز کارآزمایی امکان‌سنجی دستگاه خود را بر روی چهار بیمار در معرض مرگ اجرا کند، نزدیک به 100 هزار نفر در اروپا و آمریکا نیازمند پیوند قلب هستند.

فاز دوم این کارآزمایی شامل 20 بیمار خواهد بود که قلب مصنوعی را دریافت خواهند کرد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: بیماریهای قلبی

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.