توزیع 436 قلم دارو و مکمل در مراکز بهداشتی و تجهیز 1600 مرکز بهداشتی به تجهیزات دندانپزشکی

معاون بهداشت یکی از مهمترین مولفه های بهداشت را دسترسی به خدمات بهداشتی عنوان کرد و گفت :با اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت قرار بود 10 میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه نشین از خدمات بهداشتی برخوردار شوند که تاکنون این طرح برای یک میلیون و 250 هزار نفر از حاشیه نشینان شهر مشهد به اجرا درآمده و طی چند روز آینده نیز برای 450 هزار نفر از حاشیه نشینان تبریز اجرا خواهد شد. 

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ دکتر علی اکبر سیاری در همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت ضمن بیان این مطلب افزود: پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح تا 3 ماه آینده در مناطق حاشیه نشین در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر ، 15 میلیون نفر از اجرای این طرح بهره مند شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که 70 درصد جمعیت کشور را شهرنشینان تشکیل می دهند ، گفت: اجرای برنامه های تحول بهداشت به شهرهای بزرگ نیز گسترش خواهد یافت. 


دکتر سیاری در تشریح اقدامات حوزه بهداشت افزود: توانستیم سرانه بهداشت و درمان را از 21 هزار تومان به 96 هزار تومان ارتقا دهیم و تأمین این اعتبار نیز از محل یک درصد ارزش افزوده بر مالیات مهیا شد.

وی افزود: در طرح تحول بهداشت  1800 پزشک در مراکز بهداشت مستقر شدند، 348 ماما در این مراکز به کار گرفته شدند. دو هزار خانه بهداشت نوسازی و بازسازی شدند، ، 1600 مرکز بهداشتی به تجهیزات دندانپزشکی مجهز شدند و دو هزار خودرو نیز برای بازرسی و گشت در روستاها و مناطق دور افتاده بین مراکز بهداشتی تأمین و توزیع شد.

وی  ادامه داد: در این راستا 436 قلم دارو به همراه مکمل‌های ویتامین در مراکز بهداشتی توزیع و تأمین شدو در حال حاضر هیچ یک از مراکز بهداشتی در این زمینه کمبود ندارند.

معاون بهداشت با اشاره به اهمیت دریافت ویتامین عنوان کرد: نسبت به 10 سال گذشته ویتامین بدن ایرانیان کم‌تر شده است و توصیه می‌کنم همه از مکمل ویتامین D استفاده کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به پوشش گسترده واکسن در کشور به ویژه افزودن واکسن پنجگانه (پنتاوالان )به برنامه‌های واکسیناسیون سراسری عنوان کرد: اطلاعات حوزه بهداشت در روستاها نیز به صورت الکترونیکی درآمده است و این امر در آینده نیز گسترش بیش‌تری پیدا می‌کند.

دکترسیاری اظهار داشت: ارایه خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی را تا جمعیت 18 میلیون نفر تکمیل خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به برنامه‌های عملیاتی برای ارتقای آب سالم، غذای سالم و هوای پاک عنوان کرد: در این راستا 14 استان را زیر پوشش برنامه های جدید بهداشت قرار می‌دهیم

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.