قرص ترکیبی کنترل قند و چربی خون برای اولین بار در ایران تولید شد

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از تولید قرص ترکیبی جدیدی برای کنترل قند و چربی خون در کشور خبر داد.به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، رضا ملک زاده امروز در جلسه کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: این قرص 100درصد ایرانی با نام پلی پیل در کشور تولید شده و به زودی به تولید انبوه می رسد و وارد بازار می شود و به طور قطع مصرف آن به خصوص برای افراد بالای 50 سال به کاهش شیوع بیماریهای قلبی- عروقی و مرگهای ناشی آن کمک می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: عوامل زیادی در بروز بیماریهای غیر واگیر موثر هستند، مصرف بالای نمک، چربی، استفاده از غذای ناسالم و برشته و کم تحرکی از جمله این عوامل است.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهانی مصرف دخانیات را هم به عنوان یکی از عوامل مهم بروز بیماریهای غیر واگیر معرفی کرده است.
ملک زاده با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده تریاک نیز یک عامل بسیار مهم در بروز بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان است، گفت: مصرف تریاک عادت بسیار غلطی است و حتی شاهدیم برخی از روی کم اطلاعی تریاک را به عنوان یک دارو توصیه می کنند.
ملک زاده افزود: مطالعات زیادی در مورد آثار مصرف تریاک در بروز بیماریهای غیر واگیر در دنیا انجام نشده است و برای اولین بار ما در ایران چنین مطالعاتی را شروع کرده ایم و طی مکاتباتی که با سازمان بهداشت جهانی داشته ایم به زودی نتیجه این مطالعات را به این سازمان اعلام می کنیم تا به تمام دنیا اعلام کنند که تریاک در بروز بیماریهای غیر واگیر نقش دارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی دیگر از عوامل بروز سرطان، بیماریهای قلبی- عروقی و به طور کلی بیماریهای غیر واگیر مسواک نزدن است که باید به صورت یک عادت نه تنها یکبار در روز بلکه سه بار در روز باید انجام شود.
ملک زاده گفت: اگر بخواهیم شیوع بیماریهای غیر واگیر را در کشور کم کنیم باید نحوه زندگی مردم را اصلاح کنیم اما این کار با توصیه به نتیجه نمی رسد باید اقدامات آموزشی را از مهدکودک ها و مدارس شروع کنیم اما نباید به این آموزشها اکتفا کنیم.
معاون وزیر بهداشت افزود: باید با اقدامات عملی میزان چربی و قند خون همه مردم را کنترل کنیم و در صورت لزوم با تجویز به موقع دارو جلوی پیشرفت و بالارفتن آن را بگیریم.
وی گفت: به تازگی قرصی را در کشور تولید کرده ایم که ترکیبی از قرص ضدچربی خون، ضد فشار خون و آسپرین است و مصرف آن به خصوص برای افراد بالای 50 سال تا حد زیادی از افزایش چربی و قند خون و بیماریهای بعدی ناشی از آن کم می کند.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دارو

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.