کاهش 18 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان سینه با مصرف داروهای تقویت استخوان

بر اساس نتایج یک تحقیق، داروهای ارزان قیمتی که معمولا برای تقویت استخوان مصرف می شوند می توانند مرگ و میر ناشی از سرطان سینه را کاهش دهند.به گزارش ایرنا از پایگاه مجله علمی Lancet نتیجه حاصل از این مطالعه یکی از مهمترین کشفیات در زمینه درمان سرطان سینه در یک دهه به شمار می رود و می تواند سالانه جان هزار نفر را در انگلیس نجات دهد.

اطلاعات ناشی از 18 هزار و 766 زن که در مجله معتبر پزشکی Lancet منتشر شده است، نشان می دهد که این داروها از رشد تومورهای ثانویه در استخوان پیشگیری می کند. هنگامی که یک تومور از سینه برداشته می شود همواره خطر گسترش ذرات ریز ناشی از سرطان وجود دارد.
استخوان ها خانه دوم سرطان سینه محسوب می شوند و این بیماری می تواند سال ها در استخوان به صورت نهفته باقی بماند.بیس فسفونات ها (Bisphosphonates ) عمدتا برای جلوگیری از تحلیل استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان استفاده می شوند.تصور می شود که این داروها اساسا از تغذیه هر سلول سرطانی که در استخوان گسترش می یابد، جلوگیری می کنند و به این ترتیب رشد سلول های سرطانی را متوقف می سازند. 
برخی زنان این داروها را پس از تشخیص سرطان در استخوان هایشان مصرف می کنند.محققان دانشگاه آکسفورد در یک مطالعه به بررسی اثر این داروها پرداختند. این پژوهشگران اطلاعات ناشی از 26 آزمایش جداگانه بر روی زنانی که این دارو را برای مدت پنج سال پس از برداشت سرطان از سینه هایشان مصرف می کردند، بررسی کردند.
نتایج این تجزیه تحلیل حاکی از یک کاهش 28 درصدی در ظهور سرطان در استخوان بود اما این تاثیر تنها در زنانی مشاهده شد که در دوران پس از یائسگی بسر می بردند. همچنین میزان مرگ و میر نیز در طول 10 سال پس از اولین تشخیص 18 درصد کاهش یافت.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.