کاهش 40 درصدی مرگ ناشی از سرطان سینه با داروهای مهارکننده هورمون

مطالعات محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان می دهد که داروهای سرکوب کننده هورمون، مرگ ناشی از سرطان سینه را تا 40 درصد کاهش می دهند.به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، این مطالعات که حدود یک دهه به طول انجامیده نشان می دهد که داروهای مهارکننده آروماتاز که به منظور سرکوب هورمون در زنان مبتلا به سرطان سینه و تخمدان، پس از یائسگی تجویز می شود، خطر عود سرطان را کاهش داده و احتمال مرگ ناشی از این سرطان ها را تا 40 درصد کاهش می دهد.

علاوه بر مهارکننده های آروماتاز، تاموکسی فن هم به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد که اثربخشی کمتری دارد.
سرطان سینه شایع ترین سرطان در زنان است. احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که بستگان درجه اول آنها به این بیماری مبتلا بوده اند، بسیار بیشتر است. جهش در ژن های BRCA1 یا BRCA2شایع ترین علت سرطان سینه ارثی است که از والدین منتقل می شود 
از هر هشت زن آمریکایی، یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود. بر اساس پیش بینی انجمن سرطان آمریکا، در سال جاری حدود 232 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند و بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه، داشتن سطح بالای استروژن، شیوه نادرست زندگی، مصرف سیگار و الکل و استرس مهمترین عوامل بروز این بیماری هستند. 
سرطان سینه در زنانی که در شهر زندگی می کنند، نسبت به زنان روستایی بسیار شایع تر است. نتایج این تحقیقات در The Lancet منتشر شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.