هیج بیمار قلبی برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی شود

دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی مشهد گفت: هم اکنون تمام عمل های جراحی قلب در ایران توسط متخصصان داخلی قابل انجام است و هیچ بیماری به خارج کشور اعزام نمی شود.

دکتر منوچهر رادپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایران از نظر تجهیزات پزشکی و مهارت و توانمندی پزشکان در معالجه بیماران قلبی و عروقی از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی اظهار کرد: تمام داروهای مورد نیاز مداوای بیماریهای قلبی در کشور موجود است و کمبودی در این زمینه مشاهده نمی شود. 
وی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی مشهد گفت: این کنگره با هدف ارائه تازه ترین یافته های علمی در زمینه درمان و تشخیص بیماریهای قلبی و عروقی برای متخصصان داخل کشور برگزار خواهد شد.
رادپور با اشاره به کاهش سن ابتلا به بیماریهای قلبی و سکته قلبی در کشور اظهار کرد: حتی موارد بروز سکته قلبی در سنین زیر 30سال نیز مشاهده می شود.
این متخصص بیماریهای قلبی و عروقی ادامه داد: سکته های قلبی اگر به موقع شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شوند، نجات بیماران تا صد درصد موارد میسر است.
به گفته وی، مشکلی که اکنون وجود دارد این است که علائم سکته قلبی جدی گرفته نمی شود و فرد با بروز درد، تهوع، استفراغ و سایر علائم فکر می کند که مشکل گوارشی پیدا کرده است و به بیمارستان مراجعه نمی کند.
وی افزود: بروز بیماریهای قلبی و عروقی در زنان به علت تاثیر هورمون ها و عوامل دیگر 10 سال دیرتر از مردان رخ می دهد.
وی خاطر نشان کرد: میانگین سن بروز بیماریهای قلبی در مردان 45 سال و در زنان 55 سال عنوان شده است.
هفتمین کنگره بین المللی بیماریهای قلب و عروق روزهای 14 تا 16 مرداد ماه امسال به میزبانی بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: بیماریهای قلبی

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.