مقابله با عوارض شدید چشمی دیابت با تزریق رانیبیزوماب

 محققان می گویند که تزریق داروی رانیبیزوماب ranibizumab به چشم افراد دیابتی باعث تقویت دید آنها شده و از وخامت بیشتر وضعیت بینایی این بیماران پیشگیری می کند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از تلگراف، دانشمندان با رونمایی از اولین درمان جدید برای نابینایی ناشی از دیابت در 40 سال گذشته، امید جدیدی در زمینه مقابله با عوارض چشمی دیابت ایجاد کردند. 
محققان اعلام کردند که در مقایسه با درمان های سنتی، تزریق رانیبیزوماب به چشم افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو (PDR) موجب بهبود بینایی می شود.
این اختلال زمانی بروز می کند که سطوح قند خون بالا به سلول های پشت چشم آسیب می زند و در صورتی که درمان نشود، می تواند موجب نابینایی شود.
رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو عامل اصلی کاهش بینایی در بیماران مبتلا به دیابت است و درمان استاندارد این بیماری جراحی لیزری است، اما این روش درمانی می تواند موجب کاهش دید محیطی و بروز مشکلاتی در دید شب شود. 
براساس این گزارش، درمان جدید به بیماران اجازه می دهد که دید محیطی خود را همزمان با تقویت دید مرکزی حفظ کنند و در نتیجه می توانند نمودارهای چشم را با دقت بیشتر ببینند.
این مطالعه مهم با ارائه گزینه های جدید به متخصصان چشم که بیماری شبکیه مبتلایان به رتینوپاتی را مدیریت می کنند، گام مهم رو به جلویی برای این بیماران به شمار می رود.
در روش جدید محققان برای درمان رتینوپاتی، لازم است که تزریق این دارو ماهی یک بار و برای مدت سه ماه انجام شود.
شمار بزرگسالان مبتلا به دیابت از سال 2005 افزون بر 65 درصد افزایش یافته است و افراد بیشتری در معرض خطر ابتلا به نابینایی قرار دارند.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دیابت چشم دارو

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.