زمان شناسایی استعدادها در کودکان از بدو تولد آغاز می شود

رییس مرکز پرورش استعدادها در آمریکا با اشاره به نقش بسیار مهم والدین در شناسایی استعدادهای کودکان گفت: زمان شناسایی استعدادها در کودکان از بدو تولد آغاز می شود.لسلی ویلیامسن (Leslie Williamson) در حاشیه برگزاری اولین گردهمایی بین المللی مدیریت استعدادها در ایران در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: همچنین رشد فکری، جسمی و روانی کودکان در گرو ارتباط مثبتی است که با والدین خود دارند و حتی ظرفیت لازم مغز برای یادگیری کودکان، ناشی از تربیت مناسبی است که آنها از طرف والدین خود می گیرند.

وی بیان کرد: حتی پس از ورود کودکان به مدارس، ارتباط مناسبی که آنها با والدینشان دارند، در این زمینه همچنان موثر است. 
ویلیامسن با بیان اینکه شناسایی و پرورش استعدادها یک مسئله فرهنگی است و تعریف آن در جوامع مختلف متفاوت است، افزود: بهترین و اولین اقدامی که می توان در سطح بین المللی در زمینه شناخت استعدادها انجام داد، ارایه تعریفی مشترک به لحاظ فرهنگی و علمی از استعداد است.
وی درخصوص نقش دولت ها در پرورش استعدادها گفت: مهمترین مسئله سرمایه انسانی است؛ باید به سرمایه انسانی به عنوان یک منبع درآمدزا توجه ویژه شود و نباید فقط استعدادها را پرورش دهیم بلکه باید بتوانیم روی آنها به خوبی سرمایه گذاری و مدیریت کنیم.
فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد، درخصوص آخرین دستاوردهای مرکز پرورش استعدادها در آمریکا افزود: در این مرکز روی آگاهی کودکان به ویژه در زمینه یادگیری از دبستان تا دانشگاه اقداماتی انجام می شود و تمرکز ما بیشتر بر شناسایی ویژگی های خاص هر کدام از آنها است تا بتوان با سرمایه گذاری، به طور مناسب در طول زندگی از آنها استفاده کرد.
اولین گردهمایی بین المللی مدیریت استعدادها از 24 تا 26 آذرماه سال جاری با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.