ضرورت بهره برداری از پتانسیل های دو طب مدرن و فراگیر علیه سرطان

رئیس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی با بیان این که چالش ها و مشکلات زیادی بین متخصصان طب مدرن و طب فراگیر در درمان بیماران سرطانی در کشور وجود دارد، گفت: این دو حوزه پتانسیل زیادی برای درمان بیماران سرطانی دارند که باید مورد شناسایی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر کیوان مجیدزاده امروز در نشست خبری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان افزود: وجود پتانسیل بالقوه و بالفعل در متخصصان طب مدرن رایج و نیز متخصصان طب فراگیر و مکمل در درمان بیماری بر کسی پوشیده نیست، اما در این میان همکاری و هماهنگی این دو گروه بسیار ضروری است تا ادامه درمان بیماران سرطانی با موفقیت بهتری حاصل شود.
وی ادامه داد: چالش های این دو گروه باعث شده است تا به فکر برگزاری اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان شویم تا بتوانیم آخرین روش های درمان بیماران سرطانی را با همکاری طب رایج و طب مکمل ارایه کنیم.
مجیدزاده یادآور شد: بررسی روش های درمانی علمی با کمک طب فراگیر و مکمل در کنار درمان های دارویی شیمیایی، اهمیت و جایگاه این کنگره را روشن می کند تا ادامه درمان بیماران به هر دو روش صورت گیرد.
رئیس کنگره و رئیس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی به مقوله پیشگیری اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری سعی خواهیم کرد تا محتوای علمی مناسب و اقدامات پیشگیرانه را ارایه کنیم که البته در این حوزه روش ها و مدارک علمی بسیاری در کشور وجود دارد مانند تغذیه، فیزیکال، طب مکمل و طب سنتی که باید به طور دقیق و جدی به آنها پرداخته شود.
مجید زاده افزود: این کنگره در هفته سرطان ترتیب داده شده است تا اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد و آموزش هایی به بیماران و متخصصان ارایه کنیم .
وی اضافه کرد: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت 'من می توانم و ما می توانیم' است که در راستای پیشگیری و کاهش نرخ ابتلا به سرطان توصیه شده است.
مجیدزاده همچنین گفت: دولت ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و کاهش نرخ ابتلا به سرطان برنامه هایی را در همایش های مختلف دارند.
وی از راه اندازی نرم افزار نیاز بیماران در حوزه سرطان و قرار گرفتن آن روی سایت پژوهشکده سرطان سینه خبر داد و گفت: این سایت سوالات بیماران سرطانی را در زمینه های مختلف پاسخگو خواهد بود و با ارتباط گرفتن با بیماران و پزشکان می تواند روند درمان بیماری سرطان را تسهیل کند.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست خبری گفت : یکی از اهدافی که در کنگره پیگیری می کنیم، موضوع طب سنتی و مکمل و محدوده های فعالیت در حوزه سرطان است که باید تبیین و شناسایی شود تا خانواده ها و پزشکان معالج بتوانند در این زمینه اطلاعات کافی را کسب کنند. 
'حسین رضایی زاده' اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که محدوده ها مشخص نیست و ما امبدواریم از طریق برگزاری این کنگره جامعه علمی را معرفی کنیم. همچنین یکی از اهداف این است که از تجربیات جهانی آشنا شویم و بدانیم در جهان رویکرد درمان به روش طب مدرن و فراگیر چیست. 
رضایی زاده اضافه کرد: مهمترین جایگاه طب مکمل و سنتی در حوزه سرطان افزایش کیفیت زندگی بیماران سرطانی و کمک به رفع عوارض و بهبود کیفیت زندگی بیمار است. 
وی اظهار کرد: در این کنگره سعی خواهیم کرد که حوزه طب سنتی و مکمل و با متخصصان انکولوژی هم افزایی علمی پیدا کنند که ادامه درمان نیازمند کار تیمی است. 
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طب فراگیر به این معنی است که از همه ظرفیت های پزشکی و سنتی رایج به شرط ایمن و موثر بودن در کنار یکدیگر استفاده شود تا بیمار سرطانی بتواند درمان خود را ادامه دهد. 
اولین کنگره ملی طب فراگیر در سرطان در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود. همچنین همزمان با روز جهانی سرطان برنامه ویژه جشن بهبود یافتگان در روز دوم کنگره با حضور مسئولین حوزه سلامت برگزار می شود . 

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.