همه جوانب بهداشتی سنجیده می شود/مشوشان ذهن مردم مستندات ارائه کنند

کارشناس  اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  با انتقاد از کسانیکه بدون پشتوانه علمی ذهن مردم را تشویش می کنندگفت:همه جوانب بهداشتی در مورد کالاهای مجوز دار سنجیده می شود.

کارشناس  اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با ایفدنا، با انتقاد  از برخی مطالب فاقد هرگونه وجاهت علمی و عقلانی در خصوص روغن های مایع گفت:  همه روغنهای خوراکی به صورت وارداتی یا تولید داخل صرفا از دانه ها و یا میوه های روغنی  مربوطه استخراج و پس از طی مراحل فرآوری لازم بسته بندی و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مهندس وحیده شایگان اضافه کرد:  همه  آزمایشات لازم برای کنترل کیفیت روی  ماده اولیه ، محصول در حین فرآیند و محصول نهائی جهت اطمینان از انطباق  فرآورده با مقررات و ضوابط قانونی کشور انجام  می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالب بی پشتوانه و غیر علمی جز تشویش اذهان عمومی هیچ کمکی به ارتقاء دانش و فرهنگ تغذیه ای مردم عزیز نمی کند خاطر نشان کرد:  کسانیکه با تشکیک در  فراورده هایی که تحت رعایت ضوابط  موجبات تشویش ذهن مردم را فراهم می کنند  باید مستندات لازم در خصوص ادعاهای مطروحه را از سوی مراجع معتبر علمی به این اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ارائه نماید.

مهندس شایگان در پایان از کسانیکه در شکل گیری باورهای تغذیه ای مردم تاثیر دارند خواست نسبت به درج مطالب علمی بی و پایه و اساس با توجه به گستره تأثیر رسانه بر مردم دقت و وسواس بیشتری مبذول نماید.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.