کاهش 14 درصدی خطر مرگ زودرس با غذاهای تند

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد که استفاده دو تا سه بار غذای تند در هفته احتمال مرگ زودرس را 14درصد کاهش می دهد.به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مطالعات بر روی 500 هزار داوطلب چینی 30 تا 79 ساله نشان می دهد، احتمال مرگ زودرس افرادی که در هفته یک یا دو روز غذای حاوی ادویه تند استفاده می کنند، 10 درصد کمتر از افرادی است که به غذاهای تند تمایل ندارند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مطالعات بر روی 500 هزار داوطلب چینی 30 تا 79 ساله نشان می دهد، احتمال مرگ زودرس افرادی که در هفته یک یا دو روز غذای حاوی ادویه تند استفاده می کنند، 10 درصد کمتر از افرادی است که به غذاهای تند تمایل ندارند.
بر اساس این مطالعه همچنین، استفاده دو تا سه بار غذاهای تند در هفته، احتمال مرگ زودرس را 14 درصد کاهش می دهد.
مدیر این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه خود گفته که ارتباط مصرف غذاهای تند با طول عمر مشخص است ولی دلیل قطعی آن در پرده ای از ابهام قرار دارد؛ ولی احتمال داده می شود که مصرف غذاهای پر ادویه و تند، به کاهش التهاب، بهبود تجزیه چربی در بدن و تغییر ترکیب باکتری های روده کمک می کند.
در این تحقیقات آمده است که بین فلفل قرمز تازه، ادویه فلفل، سس فلفل و روغن فلفل، ادویه فلفل و فلفل قرمز محبوبیت بیشتری دارد و این ادویه در آسیا، به خصوص آسیای جنوب شرقی بیشتر استفاده می شود.
یکی دیگر از دلایل ارتباط فلفل با افزایش سلامتی، آنتی اکسیدان های بالای این گیاه است. نتایج این تحقیقات در نشریه BMJ منتشر شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.