درمان اختلال غذایی آنورکسیا با تحریک مغز

یک مطالعه نشان می دهد تحریک مغز می تواند موجب کاهش بروز علائم اختلال غذایی آنورکسیا و بهبود تصمیم گیری در مبتلایان شود.به گزارش ایرنا از ساینس دیلی، تحقیق جدید نشان می دهد علائم مهم آنورکسیا یا بی اشتهایی عصبی که شامل اصرار فرد بر کم خوری و احساس چاق بودن است، پس از یک جلسه روش تحریک مغز غیر تهاجمی (rTMS) کاهش می یابد.

این مطالعه جدید اولین کارآزمایی بالینی تصادفی(RCT)است که تاثیر کاربرد دستگاه تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال(rTMS) را در کاهش علائم بیماری بی اشتهایی ارزیابی می کند. تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال یک راه درمان مجاز برای بیماری افسردگی است.
بالغ بر 20 درصد از مبتلایان به بی اشتهایی عصبی به واسطه این اختلال، زودهنگام جان می سپارند و روش های درمانی در بزرگسالان چندان موثر نیست به طوری که بهترین درمان های مطرح موجب بهبود تنها 20 تا 30 درصد مبتلایان می شود. 
با توجه به ضرورت ارتقای سطح معالجات، پژوهشگران به طور فزاینده در پی فناوری های در حال ظهور مبتنی بر علوم اعصاب هستند که بتوانند ریشه و پایه عصبی آنورکسیا را هدف قرار دهند. 
به گفته محققان، یک جلسه روش تحریک مغز غیر تهاجمی، ظهور علائمی را همچون اصرار بر کاهش مصرف غذا، احساس سیری و یا چاق بودن کاهش می دهد و به علاوه تصمیم گیری را بهبود می بخشد.
نتایج کلی تحقیق نشان می دهد تحریک مغز علائم بی اشتهایی را با بهبود کنترل شناختی بیماری بی اشتهایی عصبی کاهش می دهد.
اولریکه اشمیت استاد کالج کینگ لندن و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: اعتقاد بر این است که چهار درصد از زنان در طول عمر خود مبتلا به بی اشتهایی عصبی می شوند. با افزایش طول مدت بیماری بی اشتهایی در مغز تثبیت و درمان آن بسیار دشوار می شود. این تحقیق از پتانسیل درمان های جدید مورد هدف مغز در ارتباط با بی اشتهایی عصبی حمایت می کند. 
بی اشتهایی عصبی، یک اختلال تغذیه ای مربوط به همه گروه های سنی زنان و مردان است که باعث می شود افراد در مورد وزن و میزان غذای مصرفی خود خساس شوند و دغدغه فکری جدی پیدا کنند. 
این مطالعه درکالج کینگ لندن در مجله PLoS ONE منتشر شد.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: مغز بهداشت روان

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.