نتایج نانوداروی جدید درمان ابولا مثبت است

یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد نانوداروی آزمایشی ابولا به نام ZMapp احتمال زنده ماندن مبتلایان به این ویروس را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، نتایج مطالعات محققان که در یک کنفرانس پزشکی ارائه شده، نشان می دهد که 22 درصد از بیمارانی که نانوداروی ZMapp را دریافت کرده اند، جان خود را از دست داده اند در حالی که آمار مرگ و میر در میان بیمارانی که درمان استاندارد را دریافت کرده اند، 37 درصد بوده است.

نیمی از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه، داروی ZMapp را دریافت کردند که ترکیبی از سه پادتن مهندسی‌شده ژنتیکی است. این پادتن‌ها موادی هستند که سامانه ایمنی بدن را به سمت حمله به عوامل بیماری‌زای مهاجم راهنمایی می‌کنند. تولید این مواد در مزارع تنباکو درون گلخانه‌ها انجام می‌شود.
نیم دیگر بیماران درمان حمایتی استاندارد را دریافت کردند که شامل تزریق مایعات، دریافت الکترولیت‌ها برای حفظ عملکرد بدن و مصرف داروهایی برای کنترل فشارخون و سطح اکسیژن است. 
از آنجایی که تعداد بسیار کمی مورد آزمایش قرار گرفته اند، این نتایج می‌توانند اتفاقی باشد؛ با این حال مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که یکی از حامیان مالی این مطالعه است، اعلام کرده که این مخلوط دارویی از سوی بیماران به خوبی تحمل شده و نویدبخش است.
به همین دلیل مؤسسه غذا و داروی آمریکا از شرکت Mapp خواسته است تا این ترکیب دارویی را در اختیار تمام بیماران نیازمند قرار دهد. این شرکت مطالعه خود را روی این ویروس ادامه داده و به دنبال گرفتن تأییدیه‌های لازم برای ارائه این دارو به بازار در کمترین زمان ممکن است.
بیماری ابولا در چندین کشور آفریقای غربی شیوع پیدا کرده و در مدت 2 سال موجب مرگ بیش از 11هزار نفر شده است.
ابولا از طریق تماس مستقیم با مایعات بدن بیمار یا جسد وی منتقل می‌شود. مراسم تشییع جنازه سنتی که در آن نزدیکان فرد متوفی با بدن وی تماس پیدا می‌کنند، یکی از راه‌های شیوع این بیماری در غرب آفریقا بوده است.
بیماری ابولا یک بیماری ویروسی است که از طریق ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در ۵۰ تا ۹۰ درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.
البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.
بیماری ابولا اولین بار در سال ۱۹۷۶ در یکی از استان های سودان و نیز منطقه ای در نزدیکی زئیر جایی که اکنون جمهوری دمکراتیک کونگو واقع شده است، دید شد.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.