امضای تفاهم نامه های همکاری بین ایران و کره جنوبی در حوزه های مختلف سلامت

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای کره جنوبی خود با اشاره به روابط تجاری و دوستانه بیش از نیم قرن بین دو کشور، اظهار داشت: خوشحالیم که رییس جمهور این کشور به همراه هیاتی بلندپایه و با هدف توسعه مناسبات و روابط در حوزه های مختلف در تهران حضور یافته است.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی پس از امضای تفاهم نامه های همکاری بین ایران و کره جنوبی در حوزه های مختلف سلامت، اظهار داشت: روز گذشته و امروز مذاکرات مفیدی با همتای کره ای توسعه همکاری ها در حوزه سلامت داشتم.
وزیر بهداشت کشورمان با بیان اینکه زمینه های همکاری زیادی در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی، دارو و تجهیزات پزشکی بین دو کشور وجود دارد، افزود: در حوزه آموزش پزشکی و همکاری مراکز تحقیقاتی ایران و کره جنوبی و انتقال فناوری نیز دو کشور می توانند کمک های مناسب و موثری به یکدیگر کنند.
دکتر هاشمی اظهار داشت: با توافقی که داشتیم بنا شد کارگروه های مشترکی در ایران و کره جنوبی به منظور بازدید ، معرفی و گزارش زمینه های عملی و اجرایی این تفاهم نامه ها به وزیران بهداشت دو کشور تشکیل و فعالیت خود را به زودی آغاز کنند.
در ادامه وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی با بیان اینکه توسعه و انتقال تجارب در زمینه بیمه ها از اهداف سفرمان به جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: در روز گذشته نیز رییس جمهور ما تاکید بسیار زیادی در گسترش همکاریها ی دو کشور در حوزه بهداشت کرد.
دکتر " چانگ چین یوب" در ادامه خاطرنشان کرد: تجارب ما به میزان زیادی می تواند به طرف ایرانی کمک کند و می توانیم یافته ها و نیز تجارب موفق خود را در حوزه بیمه به ایران منتقل کنیم تا نظام سلامت آن ارتقا یابد.
گفتنی است در ابتدای این مراسم در حضور وزرای بهداشت دو کشور، تفاهم نامه های همکاری بین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره در حضور وزرای دو کشور به امضای دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو ، دکتر اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و مقامات کره ای رسید.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.