آسیب جانک فودها برای کلیه ها مشابه دیابت است

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف غذاهای ناسالم موسوم به جانک فود به اندازه بیماری دیابت، به کلیه ها آسیب می زند.به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از ایندیپندنت، نتایج این مطالعه جدید نشان می دهد که مشکلات ناشی از مصرف جانک فود و یا یک رژیم غذایی پر چرب مشابه دیابت نوع دو است.

محققان این مطالعه را روی موش ها انجام دادند؛ آنها موش ها را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه از آنها برای هشت هفته یک رژیم غذایی حاوی جانک فود دادند و به گروه دوم برای پنج هفته یک غذای ویژه پرچرب دادند.
پژوهشگران سپس تغییرات ناشی از این رژیم های غذایی بر سطح قند خون موش ها و نیز انتقال گلوکز در کلیه ها را بررسی کردند.
انتقال دهنده های گلوکز نقش مهمی در ابتلا به دیابت دارند و مشکلات همراه آنها می تواند مشکلات مهمی برای اندام های داخلی ایجاد کنند.
نتایج این مطالعه نشان داد که موش های مبتلا به دیابت نوع دو انتقال دهنده های گلوکز و پروتیین های تنظیمی بیشتری داشتند، اما رژیم غذایی تغییرات مشابهی را در همان گیرنده ها ایجاد کرد، به این معنی که می تواند همان مشکلاتی را ایجاد کند که افراد مبتلا به دیابت تجربه می کنند.
دیابت نوع دو زمانی ایجاد می شود که بدن امکان تولید مقدار کافی انسولین ندارد و یا نمی تواند واکنش مناسبی به ان داشته باشد. 
زمانی که این اتفاق می افتد سطح قند خون بالا می رود که بر ارگان هایی از جمله کلیه ها آسیب می زند.

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دیابت تغذیه کلیه

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.