خواص ضد سرطانی داروی های کاهش فشار خون

مطالعات محققان مرکز سرطان تگزاس نشان می دهد که داروهای مسدود کننده بتا که برای کاهش فشار خون تجویز می شوند، خواص ضد سرطانی دارند.به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، هورمون های استرس نقش مهمی در توسعه سرطان دارند. تحقیقات نشان می دهد داروهای مسدود کننده بتا که معمولا برای کاهش فشار خون و بیماری های قلبی تجویز می شوند، با تاثیر بر هورمون های استرس، خواص ضد سرطانی دارند. تاثیر این داروها در سرطان تخمدان و طول عمر بیماران به اثبات رسیده است.

تحقیق بر روی هزار و 425 زن مبتلا به سرطان تخمدان که از سال 2000 تا 2010 درمان شده اند، نشان می دهد که استفاده از یک داروی مسدود کننده بتا به نام پروپرانولول، سبب طول عمر این افراد می شود. 
مسدود کننده های بتا با بازکردن رگ های خونی، به کاهش فشار خون کمک می کنند و اثرات هورمون های استرس، مانند کورتیزول و اپی نفرین را کاهش می دهند. 
در ادامه آمده است که این دارو میزان استرس را در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان تعدیل می کند.
به گزارش موسسه ملی سرطان آمریکا، از آغاز سال 2014 تاکنون، حدود 22 هزار نفر در آمریکا به سرطان تخمدان مبتلا شده اند و 14 هزار و 270 نفر جان خود را از دست دادند. 
سرطان تخمدان بعد از سرطان های ریه، سینه، روده و لوزالمعده پنجمین سرطان کشنده در زنان است. نتایج این تحقیقات در نشریه Cancer منتشر شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.