شایع ترین بیماری های عفونی بعد از سرماخوردگی

رییس انجمن پریودنتولوژی ایران با اعلام اینکه بیش از 70درصد مردم از بیماری های لثه رنج می برند،گفت:بیماری های دهان و دندان بعد از سرماخوردگی شایع ترین بیماری عفونی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا از انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، بهزاد هوشمند اظهار کرد:در حال حاضر در جامعه ما مهمترین عامل بالا بودن شاخص بیماری های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آنان است.
وی ادامه داد:عادات نادرست بهداشتی و غذایی به ویژه نبود عادات صحیح و سطح تغذیه ای نامناسب و نیز مصرف سیگار و الکل را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری های دهان و دندان است.
هوشمند اضافه کرد: 75 درصد بیماری های حوزه سلامت که شامل بیماری های دهان و دندان نیز می شود به شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مربوط است.
به گفته وی امروزه سلامت به مفهوم سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تعریف می شود.
رییس انجمن پریودنتولوژی ایران ازاسترس های اجتماعی و تنش های روانی به عنوان دیگر عوامل بالا بودن آمار بیماری های لثه و دهان نام برد و تصریح کرد: از آنجا که این تنش ها روی رفتار اجتماعی اثرگذار است و سبب تغییر سبک زندگی می شود، روی شاخص های سلامت به ویژه سلامت دهان و دندان اثر مستقیم برجای می گذارد.
وی گفت: ناسالم بودن سبک زندگی از یک سو و از سوی دیگر مدیریت ناصحیح در حوزه سلامت دهان و دندان سبب شده که نه تنها شاخص های سلامت دهان و دندان طی سال های اخیر بهبود نیابد که طی 10-15 سال اخیر این شاخص ها بدتر نیز بشود تا جایی که آمار مبتلایان به بیماری های دهان و دندان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
هوشمند افزود: مساله اساسی در حوزه بیماری های دهان و دندان، آموزش صحیح به افراد و مراقبت از وضعیت سلامت دهان و دندان از همان ابتداست که امروزه بر پیشگیری از بیماری های دهان و دندان از دوره قبل از تولد و جنینی تاکید می شود.
وی گفت :متخصصان رشته پریودنتولوژی ایران از نظر جایگاه علمی در حوزه هایی مانند بایومتریال و مهندسی بافت به ویژه در زمینه بازسازی استخوان فک و بافت های نرم از موقعیت مناسبی برخوردارند.
رییس انجمن پریودنتولوژی ایران اظهار کرد:در پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران علاوه بر ارایه دستاوردهای این حوزه به متخصصان داخل کشور به دلیل حضور چهره های برجسته بین المللی سبب تبادل و تقویت ارتباطات بین المللی به ویژه در فضای بوجود آمده پس از تحریم ها خواهد شد.
بیماری التهاب لثه ناشی از جرم های دندان است و خود را به صورت تورم، قرمزی و خونریزی مکرر لثه نشان می دهد.بوی بد دهان و احساس مزه ناخوشایند در دهان نیز از دیگر علائم بیماری لثه هستند.
بیماری لثه معمولا بدون درد است، بیماریهای لثه معمولا با ورم و آماس لثه شروع می شود که بیماری در این مرحله به راحتی قابل درمان است.
علائم ورم و التهاب، حساسیت و خونریزی هنگام مسواک زدن بوده و ممکن است مراحل پیشرفته بیماری لثه به از دست دادن دندانها منتهی شود. 
پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با هدف معرفی تکنیک های نوین درمان بیماری های لثه و بافت های نگهدارنده دندان وایمپلنت و با حضور چهره های مطرح بین المللی این حوزه 14 تا 17 مهر ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.