افزایش میزان باروری مبتلایان به واریکوسل با مصرف دارویی جدید

محققان پژوهشگاه رویان در مطالعه ای، داروی جدیدی را به نام N-استیل ‌سیستئین مورد استفاده قرار دادند که میزان باروری در مبتلایان به بیماری واریکوسل را افزایش می دهد.به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه رویان، نتایج این مطالعه نشان می دهد، استفاده از داروی N -استیل ‌سیستئین، به عنوان یک درمان کمکی پس از جراحی واریکوسلکتومی می‌تواند سلامت کروماتین و میزان باروری را در افراد مبتلا به واریکوسل بهبود بخشد.

واریکوسل شایعترین علت قابل اصلاح ناباروری در مردان است؛ این عارضه می‌ تواند با افزایش دما یا ایجاد استرس اکسیداتیو باعث ناباروری شود. 
یکی از روش ‌های درمان این بیماری جراحی است که واریکوسلکتومی نامیده می‌شود. در صورت همراه کردن این درمان با درمان‌ های مکمل می‌ توان سرعت و میزان رفع ناباروری در مردان مبتلا را بهبود بخشید. 
داروی N -استیل ‌سیستئین، یک آنتی ‌اکسیدان پاکسازی کننده رادیکال ‌های آزاد است که می‌ توان از آن به عنوان یک مکمل برای کاهش استرس اکسیداتیو در افراد نابارور استفاده کرد. 
دکتر محمدحسین نصر اصفهانی، فروغ برکت، مرضیه تولایی و همکاران آنها در پژوهشگاه رویان این مطالعه را انجام داده اند. 
نتایج این مطالعه که در نشریه بین المللی Fertility and Sterility به چاپ رسیده است، نشان می دهد که تمام ویژگی‌ های مورد سنجش در گروه دریافت کننده دارو بهتر از گروه کنترل است و این بهبودی در سلامت محتوی ژنتیکی اسپرم‌ها معنی‌دار و قابل توجه است. 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: دارو مردان باروری

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.