مرگ ناشی ازبیماری های قلبی درکمین دیابتی ها

مطالعات جدید نشان می دهد احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی در بیماران مبتلا به دیابت بیش از 56 درصد است.به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از مدیکال اکسپرس، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه لیدز در انگلیس نشان می دهد بیماری های قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در بیماران دیابتی است.

این مطالعه نشان می دهد فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های قلبی از شایع ترین عوارض دیابت است. ولی آنچه بیماران مبتلا به دیابت را بیشتر از همه تهدید می کند، بیماری های قلبی است. 
این مطالعه با بررسی اطلاعات مربوط به 703 هزار و 920 بیمار مبتلا به انفارکتوس میوکارد نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت 56 درصد بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند.انفارکتوس میوکارد (حمله قلبی) عارضه ای که تا امروز در مورد بیماران مبتلا به دیابت مبهم بود. انفارکتوس میوکارد زمانی رخ می دهد که یکی از شریان های اصلی قلب مسدود شود.
در آمریکا هر 43 ثانیه یک تن به این عارضه مبتلا می شود. بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند و بیشتر بیماران مبتلا به دیابت را تهدید می کنند.
بر اساس آمار منتشر شده از انجمن دیابت آمریکا، حدود 29.1 میلیون نفر در آمریکا به دیابت مبتلا هستند. متخصصان به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می کنند که با رژیم غذایی مدیترانه ای و ورزش منظم دیابت را کنترل کنند تا مشکلات بهداشتی ناشی از آن گریبانگیرشان نشود.
نتایج این تحقیقات در نشریه Epidemiology & Community Health منتشر شده است.

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.