اوتیسم آخر دنیا نیست

اوتیسم نوعی اختلال تاثیرگذار بر رشد طبیعی مغز است که در آن برای تشخیص، مداخله پزشکی و بازتوانی شناختی باید سریع اقدام کرد، اما به تاکید کارشناسان، ابتلا به این بیماری آخر دنیا نیست.

اوتیسم Autism را همچنین نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی تعریف می کنند که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود. 
این اختلال که تا پیش از سه سالگی بروز می کند و علت اصلی آن هنوز مشخص نیست، بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای مبتلایان دشوار می سازد و در بعضی موارد با رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری همراه است، اما در صورت تشخیص زودهنگام و آغاز معالجات پزشکی و بازتوانی شناختی، می توان تا حد زیادی از عوارض آن بر کیفیت زندگی افراد کاست. 
با توجه به روند رو به افزایش ابتلا به اوتیسم در جهان و اهمیت بازتوانی شناختی در کودکان مبتلا، ایرنا میزگردی را در همین خصوص با حضور دکتر' حمیدرضا پوراعتماد' رییس پژوهشکده علوم شناختی مغز دانشگاه شهید بهشتی و رییس مرکز تهران اوتیسم (اولین مرکز تخصصی خدمات ویژه و پژوهش به کودکان اوتیستیک تهران) و دکتر' کتایون خوشابی' فلوشیپ روانپزشکی کودک و نوجوان و دانشیار بازنشسته دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار کرد. 

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: کودکان اوتیسم مغز

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.