توفیقات دارویی دولت، مرهون خدمتگزاری صادقانه داروسازان است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت فرا رسیدن پنجم شهریور، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی-روز داروسازی، پیام تبریکی را خطاب به جامعه داروسازی ارائه نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو ایفدونا،دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مناسبت فرا رسیدن پنجم شهریور، روز بزرگداشت محمدبن زکریای رازی-روز داروسازی، پیام تبریکی را خطاب به جامعه داروساز ارائه نمود.
متن این پیام به شرح ذیل است:
پنجم شهریور زاد روز دانشمند بزرگ مشرق زمین، حکیم زکریای رازی که به عنوان روز داروسازی نامگذاری شده است، فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پر تلاش و توانمند داروسازان  در تکمیل چرخه تأمین سلامت  کشور است.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز داروساز و تبریک آن به عموم داروسازان گرانقدر کشور در گذاری اجمالی اشکها و لبخند هایی  را که این جامعه فرهیخته در سالهای اخیر بویژه یکسال گذشته با آن مواجه بوده است را از انظار می گذارم. 
بی شک تلخ ترین خاطره هایی که اکنون و در این روز مهم ناگزیر به یادآوری آن هستم فقدان اساتید برجسته و بی چون و چرایی دارو سازی است دانشمندان برجسته ای چون حسن فرسام و عباس شفیعی که زخم دریغشان حالا حالا ها در کالبد جامعه داروسازان التیام نخواهد یافت.
جامعه داروسازان کشور عزیزمان به خود می‌بالد که روز رقم‌ زده ‌شده به نام آنها، سالروز تولد فردی است که با تلاشی خستگی‌ناپذیر در راه گشودن افق‌های جدید و فراهم‌آوردن دستاوردهای مفید برای بشریت، از جان خود نیز دریغ نکرد تا بدین گونه نمادی از سخت کوشی و فداکاری طبیبان و دانشمندان این مرز و بوم باشد.
داروسازان گرانقدر ایران اسلامی با جمعیت قریب به 20 هزارنفر که از نظر تعداد عددی کوچک و تقریبا 5 درصد جامعه پزشکی به حساب می آید اما با کیفیتی غیر قابل باور هم بر اریکه علم، پیشاپیش دانشمندان دیگر کشورها ایستاده اند و هم درعرصه‌های صنعت، حضوری فعال و موفق دارند و پیوند تحسین برانگیز میان طب، صنعت و جامعه نتیجه همین توانمندی‌ها، تجارب و دانش ارزشمند آنان است کم نبود شیرینی هایی که این متخصصین با تلاشهای بی وقفه خود رقم زدند.
 باعث مباهات است که عنوان کنم توفیقات دولت تدبیر و امید در حوزه دارو همانند افزایش سهم بازار دارو ها تولید داخل ، کاهش میانگین اقلام دارو های وارداتی که منجر به صرفه جوییهای ارزی قابل توجه کشور گردید؛  افزایش میزان صادرات دارویی  و بسیاری افتخارات دیگر مرهون خدمتگزاری مشفقانه این جامعه شریف است.
از همه مهمتر نقش مهمی که دارو سازان در اقصی نقاط کشور به عنوان واسطه شفا و مسکن الام بیماران ایفا می کنند است که بر کسی پوشیده نیست.
اینجانب ضمن پاسداشت روز داروساز، تداوم توفیق و سربلندی جمیع  همکاران گرانمایه خود را از خداوند متعال خواستارم.
دکتر رسول دیناروند
 معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو
به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.