کاشف ویروس هپاتیت D در راه تهران

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران گفت: پروفسور 'ماریو ریزتو'کاشف ایتالیایی ویروس هیاتیت D میهمان هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران خواهد بود و آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه بیان می کند.

دکتر حیدر شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دانشمند برتر حوزه هپاتیت مطالب ارزنده ای را از جمله درباره درمان های این بیماری در قالب سخنرانی ارائه خواهد داد.
وی اظهار کرد: پروفسور 'ماسیمو کلومبو' رئیس بنیاد بین المللی کبد هم از مدعوین کنفرانس است که مطالب مهمی را در مورد درمان های هپاتیت B و حذف هپاتیت C از جامعه ارائه خواهد کرد. 
شرفی همچنین به حضور تعدادی از کارشناسان از کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان خارجی فرصت مناسبی دارند که برنامه های اجرایی ایران را به مسئولان بهداشتی خود معرفی کنند و این کار زمینه انتقال دانش فنی در مورد درمان و حذف هپاتیت C در کشورهای همسایه را فراهم می کند.

** شیوع هپاتیت C در کشور به کمتر از یک دهم درصد خواهد رسید 
شرفی با اشاره به این که حذف هپاتیت C در کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: برنامه حذف این بیماری تا سال 1410 در دستور کار قرار گرفته و براساس این برنامه، شیوع هپاتیت C از نیم درصد به کمتر از یک دهم درصد خواهد رسید.
وی ادامه داد: درمان قطعی هپاتیت C در ایران از چند سال پیش جریان دارد و داروهای مورد نیاز آن در داخل کشور تولید می شود؛ بیش از 98 درصد مبتلایان ایرانی به این نوع درمان جواب مثبت داده اند.
دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران با اشاره به این که برنامه های مختلفی برای حذف این بیماری در دستور کار قرار دارد، گفت: این برنامه در بین زندانیان، معتادان تزریقی و گروه های خاص مانند هموفیلی ها و تالاسمی ها در حال اجراست.
به گفته شرفی، در این کنگره دو جلسه علمی مرتبط برگزار می شود که جلسه اول با حضور سخنرانان خارجی صاحب نام خواهد بود و آنان تجارب و اقدامات لازم برای حذف هپاتیت C را ارایه می دهند. جلسه دوم نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت به بیان نحوه حذف هپاتیت C در ایران می پردازد.
وی افزود: مطالب ارائه شده در روز اول کنگره در مورد هپاتیت B بوده و بیش از 10 سخنران خارجی، آخرین دستاوردهای علمی خود را از جمله درمان های جدید هپاتیت B بیان می کنند.
شرفی با اشاره به اینکه 20 سخنران خارجی در کنگره هپاتیت تهران حضور می یابند، گفت: مقالات پذیرفته شده این کنفرانس 184 مقاله است که 24 اثر از خارج کشور ارسال شده و بقیه از داخل کشور می باشد.
وی به برپایی هشت کارگاه در سه روز کنگره اشاره کرد و گفت: اخلاق در مقاله نویسی و انتشار، نحوه پذیرش فرصت های مطالعاتی، داروی مقالات، تشخیص و کنترل هپاتیت B و محاسبه حجم نمونه در مطالعات از جمله کارگاهایی است که در این کنفرانس برگزار می شود.
هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به همت شبکه هپاتیت کشور در روزهای 15 تا 17 شهریور ماه به مدت سه روز در سالن همایش های بین المللی رازی تهران و روز چهارم در شهرهای بیرجند و شیراز برگزار خواهد شد.

 

اخبار و مقالات پزشکی و سلامت - بانک اطلاعات دارویی

به اشتراک گذاری:

برچسب ها: هپاتیت

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.