جلوگیری از مقاومت دارویی با استفاده از برچسب پوستی

جلوگیری از مقاومت دارویی با استفاده از برچسب پوستی

محققان دانشگاه کویینز بلفاست برچسبی را ساختند که مانع مقاومت دارویی باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود.
به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از نشریه ساینس، یکی از مهم‌ترین مشکلات بیماران این است که اغلب داروها خوراکی هستند و در نتیجه همواره مقداری از دارو به روده بزرگ راه می‌یابد و زمینه را برای مقاومت دارویی فراهم می‌کند. 
با تزریق داروها به بیمار این مشکل رفع می‌شود؛ اما بسیاری از بیماران تمایلی به تزریق دارو ندارند. به همین علت محققان به سراغ برچسب های پوستی رفته‌اند. این برچسب دارای مجموعه‌ای میکروسوزن حاوی دارو است که بدون درد وارد لایه بالایی پوست می شوند و محتویات خود را مستقیما درون جریان خون آزاد می‌کنند. 
محققان این برچسب‌ها را روی 10 داوطلب آزمایش کرده‌اند و قرار است به زودی آزمایشاتی برای بررسی آزادسازی دارو به میزان مناسب انجام گیرد. 
در طول چند سال گذشته برچسب‌های پوستی مجهز به میکروسوزن برای تحویل داروهای مختلف از انسولین و انواع واکسن‌ها گرفته تا داروهای چربی سوز به بدن بیماران، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. 
در صورتی که اقدامات محققان موفقیت‌آمیز باشد و این تحقیقات به نتیجه مطلوب برسد، طول عمر داروهای آنتی‌بیوتیک موجود در بازار افزایش خواهد یافت و فرصت کافی برای تولید نسل جدیدی از آنتی بیوتیک‌ها در اختیار محققان قرار خواهد گرفت. 

مقالات پیشنهادی :
ادعای جدید در مورد نحوه مصرف آنتی بیوتیک
چگونگی فرهنگسازی مصرف دارو
معرفی و شناخت انواع اشکال دارویی


به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.