نیاز کشور به واکسن پنتاوالان چه میزان است؟

نیاز کشور به واکسن پنتاوالان چه میزان است؟

 رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اهمیت تولید واکسن های مورد نیاز کشور از جمله پنتاوالان گفت: سالانه به 5 میلیون دوز از واکسن پنجگانه پنتاوالان نیاز داریم. 
واکسن پنتاوالان سبب حفاظت کودک در برابر پنج بیماری تهدیدکننده شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب می شود. 
انستیتو پاستور ایران برخی از واکسن های مورد نیاز از جمله ب ث ژ را تولید و درصدد ساخت واکسن های دیگری مانند پنتاوالان و هاری انسانی است تا نیاز داخلی را در این زمینه تامین کند.
براساس جدول واکسیناسیون کشوری، باید به نوزادان تا کودکان شش ساله ایرانی واکسن هایی تزریق شود که مجموعه هایی مانند انستیتو پاستور ایران اقدام به تولید برخی از آنها می کنند.
دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز این واکسن از طریق واردات تامین می شود، افزود: حدود دو ماه پیش قرارداد همکاری با یکی از کشورهای صاحب این تکنولوژی برای ساخت این واکسن در ایران منعقد شد و امیدواریم در بازه زمانی حدود 3 سال، این کار به نتیجه مطلوب برسد و شاهد تولید واکسن پنتاوالان در ایران باشیم.
بیگلری به تولید واکسن ب ث ژ در انستیتو پاستور هم اشاره کرد و گفت: واکسن ایرانی ب ث ژ نزدیک به 40 سال توانست حدود 225 میلیون کودک در 25 کشور را واکسینه کند.
وی گفت: واکسن ب ث ژ تولیدی این انستیتو کیفیت مطلوبی دارد و این موضوع مورد تایید قرار گرفته که واکسن ب ث ژ تولید ایران از برترین واکسن ها است.
بیگلری در خصوص تولید واکسن هاری انسانی در این مجموعه گفت: تولید واکسن انسانی در این مجموعه در دست اقدام است و در بازه زمانی یک تا 2 سال آینده وارد بازار می شود.
رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان این که تولید واکسن هاری انسانی حدود چهار سال پیش در انستیتو پاستور ایران آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی را پشت سر می گذارد، خاطرنشان کرد: فرآیند تولید بومی واکسن انسانی هاری توسط محققان ایرانی انجام شده و یافته های آنان منطبق بر استانداردهای روز دنیاست.


به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.