هزینه های درمان ناباروری زیرچتربیمه قرار می گیرد

هزینه های درمان ناباروری زیرچتربیمه قرار می گیرد

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت:درسال قبل وامسال منابعی برای کمک به ناباروری در نظر گرفتیم و برای سال آینده ردیف مستقلی به این موضوع اختصاص دادیم که به دنبال آن در سال ۹۷ همه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا، دکترسعید نمکی در دومین کنگره سلامت مردان - ناباروری مردان که روز چهارشنبه برگزار شد بیان کرد که یکی از دغدغه های زوج های نابارور برای درمان، تحت پوشش قرار گرفتن این هزینه ها توسط بیمه ها بود که امیدواریم با تحقق این موضوع بتوانیم خدمات مناسب را به این زوج ها ارائه دهیم. 
وی با اشاره به اینکه سلامت مردان موضوعی است که در جامعه به آن کمتر پرداخته شده است، افزود: مردان به دلایل مختلف از جمله مسایل فرهنگی و اجتماعی به سلامت خود توجه کمتری دارند .
نمکی با اشاره به اینکه بحث سلامت مردان موضوعی جدی است، گفت: باید ساختار مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به مردان فراهم شود.امروزه باید نظامی متناسب با ارائه خدمات مستمر به مردان در نظام سلامت طراحی شود.
معاون علمی، فرهنگی واجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این برنامه باید به صورت فرابخشی و ملی تعریف شود، گفت: این برنامه ملی باید منطبق با شرایط اقلیمی، فرهنگی و منابع مالی طراحی و تدوین شود. وی با طرح این سوال که در حوادث جاده ای، بیماری های دیابت، فشار خون و سرطان وزارت بهداشت چه مقدار نقش کلیدی دارد افزود: وزارت بهداشت علاوه بر موارد فوق در موضوعاتی مانند اثرهای سوءبهداشت روانی در جامعه توجه کمتری نشان داده است و به همین دلیل باید برنامه های بین بخشی تدوین و اجرایی شود. 
نمکی به ورزش های پرخطر در کشور اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته 30 تا 70 درصد ورزش ها پرریسک هستند اما در کشور ما مردان بیش از 90 درصد ورزش پرخطر انجام می دهند. دومین کنگره سلامت مردان – ناباروری مردان همزمان با هفته سلامت مردان ( 1 تا 7 اسفند) از روز چهارشنبه تا جمعه چهارم اسفند ماه در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزارمی شود.

بانک اطلاعات و اخبار دارویی ، مطالب پزشکی و سلامت
به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.