راههای کاهش چین و چروک پوست

راههای کاهش چین و چروک پوست

همانطور که میدانید پیری پوست و پدیدار شدن چین و چروک در صورت امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است . با توجه به هزینه های بالای درمان های کوتاه مدت چین و چروک پوست از قبیل بوتاکس ، استفاده از کرم های پر کننده ی چین و چروک و ... و البته تاثیر ناپایدار این درمان ها ، بهترین درمان ، پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست و یا به تعویق انداختن ظهور آنهاست . در این مطلب روش هایی را جهت محافظت از پوست صورت و پیشگیری از ایجاد چین و چروک ارائه کرده ایم . با ما همراه باشید . 

  • خواب کافی داشته باشد

8 ساعت خواب پایدار بدون وقفه در حفظ سلامت عمومی بدن بسیار مهم است. اختلالات مزمن خواب می تواند باعث کاهش سلامت فرد شود و احتمال افسردگی را افزایش دهد. افسردگی شدید با تولید انقباضات نامطلوب ماهیچه های کنترل کننده ی پیشانی و اطراف دهان ، باعث ایجاد چین و چروک می شود .

  • ماهی بیشتر میل کنید (ماهی قزل آلا توصیه می شود)

از آنجا که پوست در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است، مهم است که مطمئن شوید که غذای مصرفی عناصر ضروری یک رژیم غذایی سالم را تامین کند. ماهی منبع خوبی از پروتئین و همچنین سایر مواد مغذی است که بدن را قادر می سازد پروتئین های غذایی را به پوست متصل کند.

  • چشمان خود را تنگ نکنید

استفاده دائمی از عضلات صورت باعث ایجاد چین و چروک های عمیق می شود. این امر بویژه  برای چین و چروک های طولانی افقی روی پیشانی، خطوط اطراف چشم  بخاطر تنگ کردن چشم ها  ، خطوط عمودی بین چشم ها و خطوط خاصی در اطراف دهان دیده می شود . از آنجا که انقباض عضلات صورت بخش مهمی از ارتباطات غیر کلامی است، استفاده نکردن از آنها بسیار دشوار است .

  • افراط در مصرف اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs)

اسیدهای آلفا هیدروکسی به وفور در درمان های بدون نسخه ای ضد چروک و در اشکال تخصصی تر بوسیله ی پزشک جهت درمان انواع خاصی از پیری و چین چروک پوست صورت استفاده می شود. این ماده اگر بدرستی استفاده شوند، می توانند شدت انواع خاصی از چین و چروک را کاهش دهد.

  • صورت خود را بیش از حد شستشو ندهید

صابونی مناسب شستشو است که چربی های پوست را حل کند . از آنجا که پوست ما چربی ها را به طور طبیعی تولید می کند، مهم است که اطمینان حاصل کنید این چربی طبیعی دوباره جایگزین می شود . برای بعضی از افراد، به ویژه سالمندان، این بازسازی چربی دشوار است ، بنابراین ممکن است لازم باشد از یک مرطوب کننده آبرسان صورت و یا استفاده از صابون دارای مرطوب کننده استفاده کنند.

  • ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C برای تولید طبیعی کلاژن ضروری است، بنابراین مهم است که اطمینان بیابید رژیم غذایی شما حاوی غذاهایی غنی از این ویتامین است . علاوه بر این، اجتناب از نور ماوراء بنفش خورشید یا دوری از منابع نور مصنوعی، احتمالا تنها توصیه مهم برای کم کردن چین و چروک است.

  • جهت مراقبت از پوست ، سویا مصرف کنید

شواهدی وجود دارد که برخی از عصاره های سویا می توانند بخشی از پیری های پوست را بهبود ببخشند. هرچند شواهدی دال بر ترمیم چین و چروک ها وجود ندارد .

  • بیشتر کاکائو مصرف کنید تا قهوه

برخی از نوشیدنی هایی که معمولا برای صبحانه میل میکنید مانند چای، قهوه و کاکائو دارای مقدار قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند. هرچند تاثیرات مثبت مصرف آنها بر پیری پوست و چین و چروک صورت ، هنوز نامشخص است.

  • محافظت از پوست

دو عامل مهم که باعث پیری پوست و چین و چروک می شوند عبارتند از: نور ماوراء بنفش و سیگار کشیدن.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را تا حد امکان محدود کنید ، از برنزه کردن در زیر نور آفتاب پرهیز کنید .  استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 50  در محدود کردن اثرات پیری پوست بسیار موثر است . پوست صورتتان را با پوست زیر بغل خود مقایسه کنید . از سیگار کشیدن بپرهیزید . سیگار کشیدن میتواند منجر به سرطان ریه شود .

موسسه خدمات دارویی رضوی | بانک اطلاعات دارویی
گروه ترجمه ی موسسه خدمات دارویی رضوی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

برچسب ها: پوست چروک پوست

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.