ارتباط مستقیم سلامت روانی کودک در  ارتباطش با مادر

ارتباط مستقیم سلامت روانی کودک در ارتباطش با مادر

دبیر علمی سومین همایش ملی جایگاه و نقش مادر گفت: در تعامل نوزاد با مادر فرصت های بی بدیل برای پرورش هوش، هیجان و مهارت های اجتماعی فراهم می شود به گونه ای که می توان سلامت یا اختلال های روانی آینده کودک را وابسته به کیفیت پرستاری و پیوند بین مادر و فرزند دانست.
به گزارش ایرنا، دکتر «امیر امین یزدی» روز سه شنبه در نشست خبری این همایش در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مادر با روابط گرم و صمیمی، نیازهای اولیه کودک را عاشقانه پاسخ می دهد تا نخستین تجارب کودک از دنیای انسان ها آمیخته با عشق و ایمنی باشد.
وی اظهار داشت: چنین طرح واره ای از مادر، باعث آرامش و علاقه مندی به دنیای پیرامون می شود که سنگ بنای کنجکاوی و یادگیری های بعدی کودک است.
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پژوهشگران حیطه تعلیم و تربیت و روانشناسی کودک بر این عقیده اند که مهارت های مادری به طور عمده اکتسابی و قابل یادگیری هستند و ضرورت دارد کارشناسان، پژوهشگران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت دوران کودکی با آسیب شناسی روابط تربیتی اولیه و آموزش مادران و مربیان تلاش کنند کیفیت پرورش و تحول دوران کودکی را ارتقا دهند. 

یزدی افزود: کودک در بافت خانواده از روابطی بهره مند می شود که موجبات شکل گیری احساس دلبستگی، امنیت، خودآگاهی و تفکر می شود و مادر که در همه فرهنگها مورد ستایش و تقدیس قرار گرفته است محور این تحولات کلیدی است. 
وی اظهار داشت: بدیهی است چنین فرایندی می تواند نقش شگرف در بهداشت روانی انسانها و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشد از همین رو دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری بنیاد مادر در روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه امسال سومین همایش ملی جایگاه و نقش مادر را در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه برگزار خواهد کرد. 
وی گفت: هدف این همایش فراهم کردن فرصتی برای تبادل یافته های پژوهشی و دانش روانشناسان، جامعه شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت است تا دانش و فرهنگ مادرانه را نشر و بازتولید کنند.
یزدی افزود: از همه اندیشمندان و پژوهشگران، دعوت می شود با هدف ارتقای دانش تعلیم و تربیت دوران کودکی و بازتعریف جایگاه مادر در فرایند تحول و بهداشت روانی انسانها در این همایش مشارکت فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: علاقه مندان می توانند چکیده مبسوط مقالات خود را حداکثر تا 450 واژه تا 30 آبان ماه امسال به دبیرخانه این همایش واقع در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد ارسال کنند.
وی گفت: این همایش در 2 محور کلی تربیتی و روانشناختی برگزار می شود که محور تربیتی زیرمحورهای فرزندپروری، مادر، خانواده و مدرسه و مادر، فرهنگ و ارزشها و محور روانشناختی زیر محورهای سلامت مادر، خانواده، کودک و جامعه را شامل می شود.

وبسایت داروخانه امام | اطلاعات دارویی ، اخبار دارو و سلامت

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.