جایگزینی داروی ضد سالک ایرانی به جای داروهای خارجی

از سوی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ژل موضعی'سیناآمفولیش' به‌عنوان جایگزین داروهای خارجی برای درمان بیماری سالک معرفی شد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو؛ محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها، ژل موضعی سیناآمفولیش را به‌عنوان جایگزین داروهای خارجی برای درمان بیماری سالک پیشنهاد کرد.
بر اساس این گزارش، با توجه به شرایط تحریم و مشکلات واردات برخی از مواد دارویی، ابلاغ جایگزینی این نانو دارو به‌جای داروهای خارجی می‌تواند مسیر توسعه‌ بازار این فناوری را هموارتر کرده و مهر تأییدی بر عملکرد و قابلیت‌های این محصول ایرانی باشد، ضمن اینکه به علت کاهش تولید گلوکانتیم در شرکت سازنده‌ این ماده در فرانسه، در انتقال دارو از خارج به داخل کشور محدودیت‌هایی ایجاد شده است.
این گزارش می افزاید:علی‌رغم اینکه از مدت‌ها قبل سفارش خرید گلوکانتیم داده‌شده و منابع مالی آن نیز تأمین شده است اما شرکت‌های واردکننده و تأمین‌کننده‌ دارو قادر به انجام تعهدات خود و تأمین گلوکانتیم موردنیاز کشورمان نیستند. ازاین‌رو رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، ژل موضعی سینا آمفولیش را به‌عنوان جایگزین مناسب داروهای خارجی پیشنهاد کرده است.
ژل موضعی سیناآمفولیش مورد تأیید سازمان غذا و دارو بوده و بر اساس اظهارات گویا استفاده از آن برای درمان موضعی سالک به همراه یکی از آنتیموان‌های پنج ظرفیتی و یا به‌ تنهایی مورد تأیید است.
در مواردی که نیاز به انجام درمان سیستمیک نباشد، می‌توان جهت درمان موضعی ضایعات پوستی از ژل موضعی سیناآمفولیش هر 12 ساعت برای مدت 4 هفته استفاده کرد. در بخشی از این نامه آمده است که سفارش خرید ژل موضعی سیناآمفولیش داده‌شده و در آینده‌ نزدیک در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

موسسه خدمات دارویی رضوی | بانک اطلاعات و اخبار دارویی و پزشکی

به اشتراک گذاری:

درج نظر

تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.