آیا برخی از روش های کنترل بارداری محکوم به شکست هستند؟

آیا برخی از روش های کنترل بارداری محکوم به شکست هستند؟

اخبار HealthDay در یکشنبه مارس 2019 بیان می کند – یک مطالعه جدید نشان می دهد ژنی وجود دارد که باعث می شود زنانی که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند حامله شوند. محققان گزارش داده اند که این ژن باعث اختلال در کنترل بارداری می شود.

دکترآرونلازو رویتز، مدیرتحقیقاتی بیان می کند که: وقتی که زنی می گوید که با وجود اینکه کنترل بارداری داشته است اما باردار شده است، فرض بر این است که وی در پیشگیری از بارداری شکست خورده است. اما این یافته ها نشان می دهد که ما باید به بیماران خود گوش دهیم و درنظر داشته باشیم که برخی از ژن ها وجود دارند که می توانند باعث این بارداری شده باشند. طبق گفته لازورویتز، استادیار گروه زنان و زایمان دانشکده پزشکی دانشگاه کلورادو، " یافته ها برای اولین بار نشان می دهند که نوع ژنتیک با کنترل بارداری ارتباط دارد.

داروهای ضد بارداری همیشه 100 درصد موثر نیستند اما دلالیلی که منجر به شکست آنها می شود هنوز کامل درک نشده است. این مطالعه جدید شامل 350 زن سالم بود که نیمی از آنها بیش از 22 سال سن داشتند. همه این زن ها  (برای 12 تا 36 ماه ) از روش کنترل بارداری ایمپلنت استفاده کرده بودند. 5 درصد این زنان دارای ژنی به نام CYP3A7 1C بودند که معمولا در جنین فعال می شود و قبل از تولد غیرفعال می شود. نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند: برخی از زنانی که دارای این ژن هستند تا بزرگسالی به ایجاد آنزیم CYP3A7 ادامه می دهند.لزارویتز در نشریه دانشگاهی بیان کرد : آنزیم CYP3A7 هورمونهای موجود در روش کنترل بارداری را تجزیه می کند و ممکن است زنانی که از یک روش کنترل بارداری استفاده می کنند ( بخصوص در روش هایی که دوز پایین تری دارند) بیشتر در معرض خطر بارداری قرار بگیرند. وی افزود که این ژن از طریق غربالگری ژنتیکی پیدا می شود.

فارماکوژنومیک حوزه نسبتا جدیدی است که روی نحوه تاثیر ژن ها در واکنش فرد به دارو تمرکز دارد. این پژوهش نشان می دهد که این حوزه می تواند سلامت زنان را به طور دارماتیکی تغییر دهد ( به خصوص از نظر اجتماعی، مالی و عاطفی (از لحاظ ناتوانی در پیشگری از بارداری)). این گزارش در 12 مارس و در مجله زنان و زایمان منتشر شده است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.