بعد از مصرف داروی سوماتیریپتان اندامم لمس میشه و نفسم در نمیاد انگار که فشارم بشدت افت کرده

بعد از مصرف داروی سوماتیریپتان اندامم لمس میشه و نفسم در نمیاد انگار که فشارم بشدت افت کرده

سلام. گاهی اوقات بعد از چند ساعت از مصرف دارو سوماتیریپتان اندامم لمس میشه و نفسم انگار در نمیاد انگار که فشارم بشدت افت کرده اما فشارم نرمال نشون میده. البته همیشه اینطور نمی شم خیلی حالت بدیه به اندازه ای بده که با خودم میگم کاش سردرد و تحمل میکردم و دارو مصرف نمیکردم. من همیشه اول کپسول مسکن مخلوطی استفاده میکنم بعد اگه اثر نکرد تیریپتان میخورم. لازم بذکر ه که روزی یه کپسول فلوکستین  10هم مصرف میکنم. آیا داروی دیگه ای هست که چنین عارضه ای رو نداشته باشه و یا جوری مصرفش کنم که اینجوری نشم؟

پاسخ: آقای دکتر جلیلی

با سلام

مصرف داروهای خانواده فلوکستین با داروهای خانواده سوماتریپتان تداخل دارد و در صورت مصرف با تواتر زیاد سوماتریپتان احتمال ایجاد عارضه ای به نام سندروم سروتونینی بالا می رود. احتمال این که علائم ایجاد شده برای شما به دلیل افزایش ناگهانی و موقت سروتونین باشد وجود دارد. بهتر است جهت تغییر داروی فلوکستین با پزشک خود مشورت بفرمایید.

 

به اشتراک گذاری: