داروی روماتیسم مفصلی آماده ورود به بازار تجاری

داروی روماتیسم مفصلی آماده ورود به بازار تجاری

تهران- ایرنا- یکی از کارآمدترین داروهای درمان التهاب مفصلی، آخرین مرحله از آزمایش‌های انسانی را با موفقیت سپری کرد و پس از دریافت مجوز آماده ورود به بازار تجاری است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می‌شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می‌شوند. استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می‌شوند.
محققان موفق به توسعه یک داروی کارآمد برای این عارضه شده‌اند که آخرین مراحل آزمایش‌های بالینی را با موفقیت سپری کرده است. این دارو مسدودکننده JAK نام دارد. خانواده JAK شامل چهار مولکول مرتبط به هم به نام‌های JAK۱، JAK۲، JAK۳ و TYK۲ است که نقش مهمی در تسهیل سیگنال‌های التهابی ایفا می‌کنند. در سال‌های اخیر گروهی از داروها به نام مسدود کننده JAK در حال توسعه هستند که برای درمان سایر شرایط التهابی کاربرد دارند. این داروها با پیشرفت روزافزون و  افزایش کارایی، عوارض جانبی کمتری را نشان دادند و آخرین نسل از این گروه دارویی پس از اتمام آزمایش‌های انسانی، آماده دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا و ورود به بازار تجاری است.
نتایج این مطالعه در نشریه JAMA منتشر شده است.

منبع : ایرنا

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.