پودر فیبروگل


پودر فیبروگل که از پوست دانه اسفرزه تهیه می شود به عنوان ملین حجم دهنده، برطرف کننده یبوست و تنظیم اجابت مزاج استفاده می شود .

اجزای فرآورده: پوست دانه اسفرزه

مواد موثره: پلیمرهای هیدروکلوئیدی

پوست دانه اسفرزه با جذب آب در روده و متورم شدن مواد محتوی روده خاصیت لینت یا نرم کنندگی می بخشد. با توجه به اینکه پوست دانه اسفرزه با ماهیت سلولزی خود جذب نمی شود، با افزایش حجم مدفوع و افزایش حرکات دودی روده ها اثر ملینی خود را ظاهر می سازد.

مکانیسم دوم برای اثر ملین اسفرزه عبارتست از یک اثر تحریکی کلینرژیکی که موجب افزایش بیشتر حرکات دودی روده ها می شود. از طرفی دیگر پوست دانه اسفرزه با اسیدهای صفراوی ایجاد پیوند کرده و مانع جذب مجدد آنها می شود در نتیجه موجب می شود که کلسترول موجود در لیپوپروتئین LDL به اسیدهای صفراوی تبدیل گردیده و در نتیجه غلظت کلسترول خون را کاهش می دهد. باید توجه داشت که زمان لازم برای شروع اثر این دارو ۱۲ تا ۲۴ ساعت و گاهی بیشتر است.

مقدار مصرف پودر فیبروگل

بزرگسالان یک قاشق مرباخوری از پودر فیبروگل  را در یک لیوان آب با نوشیدنی مورد علاقه ریخته بطور کامل بهم زده و بلافاصله بنوشند. این دوز می تواند ۳بار در روز تکرار شود.

هشدارها

شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک نگهداری شود.

نکات قابل توصیه

اسفرزه در بیماران مبتلا به تنگی پاتولوژیک دستگاه گوارش و انسداد روده ها، انسداد مربوط به فلج روده ها، اشکال در بلع و تنگی مری و یا بیماران دیابتی که تنظیم قند خون آنها دچار مشکلاتی است و در بیماران مبتلا به نارسایی لوزالمعده اگزوکرین منع مصرف دارد.

در طول درمان با پودر فیبروگل مصرف حداقل ۸-۶ لیوان آب در روز به منظور کمک به نرم شدن مدفوع و جلوگیری از کاهش آب بدن توصیه می شود.

 از مصرف دراز مدت خودداری شود، زیرا موجب وابستگی به آن می شود.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.