باسیلوس کوآگولان و اینولین bacillus coagulans and inulin

گروه دارو: پروبیوتیک ها

مکانیسم اثر

باسیلوس کوآگولان به عنوان پروبیوتیک یا "باکتری دوستانه" برای جلوگیری از رشد باکتریهای مضر در معده و روده استفاده شده است. اینولین فیبر است که از ریشه کاسنی ساخته می شود. اینولین در روده ها برای کمک به رشد باکتری های پروبیوتیک عمل می کند.

موارد مصرف باسیلوس کوآگولان و اینولین

باسیلوس کوآگولان و اینولین محصولی ترکیبی است که در داروهای جایگزین به عنوان کمکی در معالجه بیماری های معده مانند درد گاز، یبوست یا اسهال (از جمله اسهال ویروسی، اسهال مسافرتی یا اسهال ناشی از مصرف داروی آنتی بیوتیک) استفاده شده است. باسیلوس کوآگلان و اینولین همچنین برای تسکین علائم بیماری روده تحریک پذیر، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون یا زخم معده در ارتباط با عفونت هلیکوباکتر پیلوری استفاده شده است.

قطعی نیست که آیا باسیل کوآگولان و اینولین در درمان هر شرایط پزشکی موثر است. استفاده دارویی از این محصول توسط FDA تأیید نشده است. باسیلوس کوآگولان و اینولین نباید به جای داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده شود.

باسیلوس کوآگولان و اینولین اغلب به عنوان یک مکمل گیاهی به فروش می رسد. برای بسیاری از ترکیبات گیاهی هیچ استاندارد ساخت و ساز قانونی وجود ندارد و مشخص شده است که برخی از مکمل های عرضه شده در بازار آلوده به فلزات سمی یا داروهای دیگر هستند. مکمل های گیاهی / بهداشتی را باید از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید تا خطر آلودگی را به حداقل برسانید.

عوارض جانبی باسیلوس کوآگولان و اینولین

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک، از فوریت های پزشکی کمک بگیرید: کهیر؛ تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو
اگرچه همه عوارض جانبی شناخته شده نیست، اما تصور می شود که باسیل کوآگولان و اینولین در صورت مصرف خوراکی برای مدت زمان کوتاهی بی خطر هستند.
در صورت داشتن موارد زیر، بلافاصله با پزشک، داروساز یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تماس بگیرید:
درد شدید معده
تب، لرز
بدتر شدن اسهال
عوارض جانبی شایع ممکن است شامل موارد زیر باشد:
نفخ معده
گاز

هشدارها

1-در صورت بارداری از استفاده از این محصول خودداری کنید. در صورت بارداری به پزشک خود اطلاع دهید.
2-در صورت شیردهی از استفاده از این محصول خودداری کنید.
3-هیچگونه مکمل گیاهی / بهداشتی را به کودک بدون توصیه پزشک ندهید.
4-تمام دستورالعمل های روی برچسب و بسته بندی محصول را دنبال کنید. در مورد تمام شرایط پزشکی، آلرژی ها و همه داروهایی که استفاده می کنید به هر یک از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود اطلاع دهید.
5-داروهای آنتی بیوتیکی می توانند باعث شوند که باسیل کوآگولان و اینولین کمتر موثر باشند در صورتی که به صورت همزمان مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، باسیل کوآگولان و اینولین را 2 ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از مصرف آنتی بیوتیک مصرف کنید.
6-در صورت استفاده از داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی، از باسیل کوآگولان و اینولین بدون توصیه پزشکی استفاده نکنید.

نکات قابل توصیه

1-قبل از استفاده از باسیل کوآگولان و اینولین، با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود صحبت کنید. اگر شرایط پزشکی خاصی دارید ممکن است نتوانید از این محصول استفاده کنید.
2-هنگام استفاده از مکمل های گیاهی، به دنبال مشاوره پزشک خود باشید. شما همچنین می توانید با یک پزشک متخصص در زمینه استفاده از مکمل های گیاهی / بهداشتی مشورت کنید.
3-اگر ترجیح می دهید از باسیل کوآگولان و اینولین استفاده کنید، آن را طبق دستور بسته بندی یا طبق دستور پزشک، داروساز یا سایر مراکز بهداشتی استفاده کنید. بیش از آنچه در برچسب توصیه شده است از این محصول استفاده نکنید.
4-باید قبل از بلعیدن قرص جویدنی آن را بجوید.
5-در صورتی که شرایطی که شما برای ان باسیل کوآگولان و اینولین را استفاده می کنید، بهتر نشده است و یا حتی بدتر شده است، با پزشک خود تماس بگیرید.
6-اگر به جراحی، روش پزشکی یا کار دندانپزشکی نیاز دارید، ممکن است لازم باشد مصرف باسیل کوآگولان و اینولین را زودتر از موعد قطع کنید.

مصرف در بارداری

تاکنون به اثبات نرسیده است.

اگر باردار هستید از استفاده از این محصول خودداری کنید.

مصرف در شیردهی

در صورت شیردهی از استفاده از این محصول خودداری کنید.

اشکال دارو باسیلوس کوآگولان و اینولین

Probiotic Formula (Bacillus Coagulans), Probichew
"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.