قهوه می تواند به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند

قهوه می تواند به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند

سه شنبه ، ژانویه 12 ، 2021 (HealthDay News) - محققان گزارش دادند که نوشیدن قهوه زیاد ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

محققان داده های 16 مطالعه انجام شده در سراسر جهان را تجزیه و تحلیل کردند. در مجموع ، بیش از یک میلیون مرد در این مطالعات شرکت کردند که حدود 58000 نفر از آنها به سرطان پروستات مبتلا شدند. این تیم توسط دکتر Kefeng Wang متخصص ارولوژی ، از دانشگاه پزشکی چین در Shenyang هدایت می شد.

تجزیه و تحلیل آنها نمی تواند علت و معلولی را اثبات کند ، اما در مقایسه با مردان با کمترین میزان مصرف قهوه ، کسانی که بیشترین قهوه را نوشیده اند 9٪ کمتر خطر ابتلا به سرطان پروستات را دارند.

همچنین ، بر اساس تحقیق منتشر شده در 11 ژانویه در مجله BMJ Open ، هر فنجان قهوه اضافی روزانه با 1٪ کاهش خطر ابتلا همراه است.

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را دارند ، مردانی که بیشترین قهوه را نوشیده بودند به ترتیب 7٪ کمتر در معرض خطر سرطان لوکالیزه ی پروستات و 12٪ تا 16٪ کمتر در خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته و کشنده بودند.

گروه وانگ نوشت: "این مطالعه نشان می دهد که افزایش مصرف قهوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه باشد." آنها افزودند: "تحقیقات بیشتر هنوز در حال انجام است تا مکانیسم های اساسی و ترکیبات فعال موجود در قهوه کشف شود" ، اما "اگر اثبات شود که این ارتباط تأثیر معلولی دارد ، مردان ترغیب می شوند که مصرف قهوه خود را افزایش دهند تا خطر بالقوه سرطان پروستات کاهش یابد.."

محققان گفتند که یافته های آنها باید با احتیاط تفسیر شود زیرا عوامل اندازه گیری نشده یا کنترل نشده در مطالعات مشاهده ای، می توانند برآورد خطر سرطان پروستات را تحت تأثیر قرار دهند.

تیم وانگ خاطرنشان کرد که قهوه متابولیسم قند خون را بهبود می بخشد ، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و بر سطح هورمون های جنسی تأثیر می گذارد ، همه این موارد ممکن است بر پیشرفت سرطان پروستات تأثیر بگذارد.

دکتر آرت راستینهاد ، معاون رئیس اورولوژی در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک گفت: " داده های موجود در این تجزیه و تحلیل، توصیه کردن در مورد مقدار کافی (یا بیش از حد) قهوه را دشوار می کند."

همچنین وی تأکید کرد که اثرات زیاد مصرف قهوه همگی خوشایند  نیستند ، زیرا "[مصرف بیش از حد] قهوه می تواند منجر به افزایش ریفلاکس معده ، اضطراب و سایر مشکلات شود."

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : usnews.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.