بیماران واکسینه شده COVID-19 کمتر ناقل بیماری هستند/ داروی آرتریت در کانون توجه

بیماران واکسینه شده COVID-19 کمتر ناقل بیماری هستند/ داروی آرتریت در کانون توجه

(رویترز) - در این مطلب خلاصه ای از آخرین تحقیقات علمی در مورد ویروس کرونا وجود دارد و تلاش برای یافتن درمان ها و واکسن های COVID-19 ادامه دارد.

COVID-19 پس از واکسیناسیون ممکن است کمتر قابل انتقال باشد.

افرادی که واکسن COVID-19 می زنند هنوز هم می توانند به ویروس کرونا آلوده شوند ، اگرچه احتمالاً در برابر بیماری شدید محافظت می شوند و یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است کمتر قابل انتقال نیز باشند. در یک سازمان بزرگ بهداشتی اسرائیل که 650،000 عضو واکسن دو دوزه را از Pfizer Inc و BioNTech SE دریافت کردند ، محققان 2،897 بیمار را شناسایی کردند که بعدا آزمایش COVID-19 آنها مثبت شدند. تیم تحقیقاتی در اسرائیل نشان داد که مقادیر ویروس در نمونه های سواب از بینی و گلو برای عفونت هایی که حداقل 12 روز پس از اولین دوز واکسن شناسایی شد، چهار برابر کاهش می یابد در مقایسه با آنچه در بیماران COVID-19 واکسینه نشده مشاهده می شود. مشخص است که بار ویروسی با سرایت و شدت بیماری ارتباط دارند. اما این مطالعه یک کارآزمایی تصادفی نبوده و بار ویروسی بیماران را با گذشت زمان بررسی نکرده است ، همچنین میزان آلودگی مخاطبین آنها نیز وجود ندارد ، که مستقیم ترین شواهد در مورد این است که آیا واکسن انتقال ویروس را کاهش می دهد یا خیر. با این حال ، نویسندگان در مقاله ای که روز دوشنبه در وب سایت پزشکی medRxiv منتشر شد ، نتیجه گرفتند: "این کاهش بار ویروسی به منظور کاهش عفونت ، به تأثیر واکسن در کاهش گسترش ویروس کمک می کند."

مطالعات طیف وسیعی از مزایای داروی آرتروز در COVID-19 را نشان می دهد.

یک مطالعه بزرگ شواهدی را نشان می دهد که داروی آرتریت توسیلیزوماب شرکت Roche که با نام تجاری  Actemra به فروش می رسد ، خطر مرگ را در بیماران بستری در بیمارستان با COVID-19 کاهش می دهد، مدت زمان بستری در بیمارستان را کاهش می دهد و نیاز آنها به تهویه مکانیکی را کاهش می دهد. این آزمایش تصادفی بیش از 4000 بیمار با درجات مختلف بیماری را درگیر کرد. برخی فقط به اکسیژن درمانی ساده و برخی دیگر به تهویه مکانیکی نیاز داشتند. بیشتر آنها نیز یک استروئید مانند دگزامتازون دریافت کردند. بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه در وب سایت پزشکی medRxiv منتشر شد ، میزان مرگ در طی 28 روز برای بیماران در گروه توسیلیزوماب 29٪ و در گروه کنترل 33٪ بود. توسیلیزوماب پس از محاسبه سن ، جنس و سایر عوامل خطر ، با کاهش 14 درصدی خطر مرگ همراه بود. پیتر هوربی ، مدیر ارشد مطالعه از دانشگاه آکسفورد در بیانیه مطبوعاتی گفت: "ما اکنون می دانیم که مزایای توسیلیزوماب به همه بیماران COVID با سطح اکسیژن کم و التهاب قابل توجه تعمیم می یابد." هوربی افزود: " زمانی که در ترکیب با استروئیدها استفاده می شود دارای تأثیر قابل توجهی است".

مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع : رویترز

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.