ترکیب موجود در چای سبز به  سرکوب تومور کمک می کند

ترکیب موجود در چای سبز به سرکوب تومور کمک می کند

یک ترکیب آنتی اکسیدان موجود در چای سبز می تواند سطح p53 را افزایش دهد ، یک پروتئین طبیعی ضد سرطان ، که به دلیل توانایی ترمیم آسیب DNA یا تخریب سلول های سرطانی به عنوان "نگهبان ژنوم" شناخته می شود. این مطلب امروز در Nature Communications منتشر شده است ، مطالعه تعامل مستقیم بین p53 و ترکیب چای سبز ، epigallocatechin gallate (EGCG) ، به هدف جدیدی برای کشف داروی سرطان اشاره دارد.

Chunyu Wang ، نویسنده مسئول گفت: "هر دو مولکول p53 و EGCG بسیار جالب هستند. جهش در p53 در بیش از 50٪ سرطان های انسان یافت می شود ، در حالی که EGCG مهمترین آنتی اکسیدان در چای سبز ، نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است. ما اکنون متوجه شدیم که فعلاً یک تعامل مستقیم و ناشناخته مستقیم بین این دو وجود دارد که به راهی جدید برای تولید داروهای ضد سرطان اشاره دارد. کار ما کمک می کند تا توضیح دهد که چگونه EGCG قادر به افزایش فعالیت ضد سرطانی p53 است ، برای تولید دارو با ترکیبات مشابه EGCG " .

P53 چندین عملکرد ضد سرطانی شناخته شده دارد ، از جمله توقف رشد سلول برای امکان ترمیم DNA ، فعال سازی ترمیم DNA و شروع مرگ برنامه ریزی شده سلولی - به نام آپوپتوز - در صورت عدم ترمیم آسیب DNA .

EGCG یک آنتی اکسیدان طبیعی است ، به این معنی که کمک می کند آسیب دائمی نزدیک ناشی از استفاده از متابولیسم اکسیژن خنثی شود. EGCG به وفور در چای سبز یافت می شود.

مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
منبع : medicalxpress.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.