فعال شدن بیش از حد  پروتئین مخرب بیماری قلبی با رژیم های غذایی پرچرب

فعال شدن بیش از حد  پروتئین مخرب بیماری قلبی با رژیم های غذایی پرچرب

بر اساس تحقیقات جدید ، مصرف یک رژیم غذایی پرچرب ممکن است پاسخی را در قلب فعال کند که باعث رشد مخرب می شود و خطر حملات قلبی را بیشتر می کند.

در یک مقاله جدید منتشر شده، محققان به بررسی تأثیر تغذیه موش با رژیم غذایی پرچرب بر میزان استرس اکسیداتیو بر سلول های قلب پرداختند. تیم تحقیقاتی از دانشگاه ریدینگ دریافتند که سلولهای این موش ها دو برابر استرس اکسیداتیو دارند و منجر به بزرگتر شدن سلولهای قلبی به 1.8 برابر حالت عادی می شود که به دلیل هیپرتروفی قلب همراه با بیماری قلبی است.

نویسنده اول مقاله دکتر Sunbal Naureen Bhatti ، از دانشگاه ردینگ گفت: "تحقیقات ما نشان می دهد که یک رژیم غذایی پرچرب می تواند به سلول های عضلانی قلب ما آسیب برساند. به نظر می رسد وقتی موش ها با رژیم پرچرب تغذیه می شوند ، تغییری در سطح سلولی اتفاق می افتد که پروتئین Nox2 که در حالت عادی بی ضرر است بیش از حد فعال می شود. ماهیت دقیق اینکه چگونه پروتئین Nox2 باعث آسیب اکسیداتیو و ایجاد هیپرتروفی مخرب می شود ، هنوز در حال تحقیق است.

محققان بر روی پروتئین کلیدی Nox2 تمرکز کردند که اعتقاد بر این است با افزایش استرس اکسیداتیو در قلب ارتباط دارد. این مطالعه نشان داد که موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کنند دارای دو برابر فعالیت Nox2 می باشند ، که همچنین منجر به ایجاد مقدار مشابهی از گونه های اکسیژن واکنش پذیر (ROS) می شود که یک رادیکال آزاد است که با آسیب پاتولوژیک بدن همراه است.

مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع :sciencedaily.com
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.