کاهش فشار سیستولیک با مصرف سیب زمینی

کاهش فشار سیستولیک با مصرف سیب زمینی

نتایج نشان داد که مصرف سیب زمینی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمول آمریکایی ها بیشترین سود را در کاهش احتباس سدیم ، حتی بیشتر از مکمل داشت و منجر به کاهش فشار خون سیستولیک بیشتر در مقایسه با رژیم کنترل شد.

بعلاوه ، علیرغم باورهای رایج در مورد سیب زمینی سرخ کرده و نقش آن در سبک زندگی سالم برای قلب ، نویسندگان مشاهده کردند که یک وعده 330 کالری سیب زمینی پخته شده ، اگر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمول توسط آمریکایی ها مصرف شود ، هیچ تأثیر سوئی بر فشار خون یا عملکرد رگهای خونی ندارد.

در حالی که اغلب بر کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی برای کنترل بهتر فشار خون و خطر بیماری های قلبی عروقی تأکید زیادی می شود ، این تنها نیمی از داستان است. پتاسیم دقیقاً در این مساله یک نقش مهم ایفا می کند و شاید نسبت پتاسیم به سدیم در کل، مهمترین عامل باشد ، زیرا وعده غذایی سیب زمینی در این مطالعه منجر به کاهش احتباس سدیم بیشتر از مکمل پتاسیم به تنهایی شد.

سیب زمینی تقریباً 20 درصد از مصرف سبزیجات در رژیم غذایی آمریکایی ها را تشکیل می دهد و به فرد کمک می کند چندین کمبود مواد مغذی از جمله فیبر غذایی و پتاسیم پر شود. خوردن فقط یک سیب زمینی متوسط ​​تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه پتاسیم یک بزرگسال را برآورده می کند.

این ماده معدنی با بهبود نتایج قلبی عروقی و سایر نتایج متابولیسم مرتبط بوده است، از جمله کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون.

منبع : news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.