گذراندن وقت خارج از منزل تأثیر مثبتی بر مغز دارد.

گذراندن وقت خارج از منزل تأثیر مثبتی بر مغز دارد.

اگر به طور مداوم در هوای تازه بیرون هستید ، هم برای مغز و هم برای سلامتی خود کار خوبی انجام می دهید!

در طول بیماری همه گیر کرونا، پیاده روی به یک سرگرمی محبوب و منظم تبدیل شد. یک مطالعه علوم اعصاب نشان می دهد که این عادت نه تنها در سلامت عمومی بلکه در ساختار مغز ما نیز تأثیر خوبی دارد. این نشان می دهد که مغز انسان حتی از اقامت کوتاه مدت در فضای باز نیز بهره مند می شود. تاکنون تصور می شد که محیط ها فقط در مدت زمان طولانی تری بر ما تأثیر می گذارند.

اسکن های مغزی نشان می دهد که مدت زمانی که افراد وقت خود را در خارج از منزل گذرانده اند ، مربوط به ماده خاکستری در قشر پشتی-خلفی سمت راست است ، که قسمت فوقانی (پشتی) و جانبی لوب پیشانی در قشر مخ است. این قسمت از قشر در برنامه ریزی و تنظیم اقدامات و همچنین آنچه تحت عنوان کنترل شناختی نامیده می شود ، نقش دارد. علاوه بر این ، شناخته شده است که بسیاری از اختلالات روانپزشکی با کاهش ماده خاکستری در ناحیه پیشانی مغز مرتبط است.

محققان محاسبات آماری را انجام دادند تا تأثیر مدت زمان آفتاب ، تعداد ساعات وقت آزاد ، فعالیت بدنی و مصرف مایعات را بر نتایج بررسی کنند. این محاسبات نشان داد که زمان صرف شده در فضای باز بدون توجه به سایر عوامل تأثیرگذار بر مغز تأثیر مثبتی دارد.

بنابراین ، نتایج از تأثیرات مثبت پیاده روی بر سلامتی پشتیبانی کرده و آنها را با تأثیرات مثبت بر مغز گسترش می دهد. از آنجا که بیشتر اختلالات روانپزشکی با نقص در قشر جلوی مغز همراه است ، این امر از اهمیت ویژه ای برای اختلالات روانپزشکی برخوردار است.

منبع : news-medical.net

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.