کمک به درمان درمان افسردگی ، بیماری های تخریب عصبی توسط مشتقات غیرسمی نوروتوکسین کزاز

کمک به درمان درمان افسردگی ، بیماری های تخریب عصبی توسط مشتقات غیرسمی نوروتوکسین کزاز

افسردگی به طور سنتی با مهارکننده های بازجذب سروتونین در سیستم عصبی مرکزی درمان می شود. این داروها به دلیل عوارض جانبی نیاز به دوزهای روزانه و خطر اعتیاد به برخی از این داروها مورد پسند واقع نمی شوند. به همین دلیل دانشمندان به کار در مورد روش های درمانی جدید برای درمان افسردگی ادامه می دهند.

در سال 2019 ، یک گروه بین المللی از محققان مشاهده کردند که یک مشتق غیر سمی نوروتوکسین کزاز (که باعث عفونت کزاز می شود) علائم افسردگی را در مدل های حیوانات موش صحرایی بهبود می بخشد. آگیلرا توضیح می دهد: "یک دوز عضلانی Hc-TeTx باعث شد علائم افسردگی در کمتر از 24 ساعت از بین برود و اثرات آن دو هفته طول بکشد". بر اساس این یافته ها ، دانشمندان شروع به کار در کشف مکانیزم تولید این اثرات توسط این ماده کردند.

در یک مطالعه اخیر محققان نشان دادند که Hc-TeTx قادر به جلوگیری از انتقال سروتونین به داخل سیستم عصبی مرکزی، با اتصال به گیرنده های نوروتروفین ، پروتئین هایی که باعث بقای سلول های عصبی می شوند، می باشد. این نتایج نشان می دهد که این دارو نه تنها در درمان افسردگی مفید است ، بلکه در درمان بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری پارکینسون یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) نیز مفید است.

منبع : news-medical.net
مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.