بیماری پریودنتال (بیماری لثه) خطر وقایع مهم قلبی عروقی را افزایش می دهد

بیماری پریودنتال (بیماری لثه) خطر وقایع مهم قلبی عروقی را افزایش می دهد

براساس تحقیقات جدید دانشمندان و همكاران موسسه Forsyth و دانشگاه هاروارد ، افراد مبتلا به پریودنتیت (التهاب لثه) در معرض خطر بیشتری برای وقوع حوادث قلبی عروقی هستند.

در یک مطالعه که اخیراً در مجله پریودنتولوژی منتشر شده است ، دکتر توماس وان دایک ، عضو ارشد کارکنان Forsyth ، دکتر احمد تواکول از بیمارستان عمومی ماساچوست و همکاران آنها بیان کردند که التهاب مرتبط با بیماری لثه، یک پیش بینی برای التهاب شریانی است ، که می تواند باعث حملات قلبی ، سکته مغزی و سایر تظاهرات خطرناک بیماری های قلبی عروقی شود.

در این مطالعه ، محققان با استفاده از توموگرافی انتشار پوزیترون و توموگرافی رایانه ای (PET,CT) اسکن 304 فرد را برای مشاهده و تعیین کمیت التهاب در عروق و لثه های هر بیمار انجام دادند. در مطالعات پیگیری تقریباً چهار سال بعد ، 13 نفر از آن افراد دچار عوارض جانبی عمده قلبی عروقی شدند. وجود التهاب لثه پیش بینی کننده وقایع قلبی عروقی بود ، حتی پس از آنکه محققان سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن ، فشار خون بالا ، چاقی و دیابت را کنترل کردند.

محققان فرض می کنند که التهاب موضعی لثه، سلول های سیگنالینگ از طریق مغز استخوان را فعال و تحریک می کند ، که التهاب عروق را تحریک می کند و منجر به عوارض جانبی قلبی می شود.

ون دایک گفت: "اگر در محدوده سنی خطر برای بیماری های قلبی عروقی هستید یا بیماری قلبی عروقی دارید ، نادیده گرفتن بیماری لثه در واقع می تواند خطرناک باشد و خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد."


منبع : medicalxpress.com
مترجم : سرکار خانم دکتر علمدار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.