افسردگی و اضطراب با شروع زودتر بیماری آلزایمر مرتبط است

افسردگی و اضطراب با شروع زودتر بیماری آلزایمر مرتبط است

مشخص شده است که داشتن افسردگی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد. با این حال ، یک مطالعه جدید نشان داده است که افسردگی و اضطراب با بروز زودتر بیماری آلزایمر مرتبط هستند.

طبق این مطالعه ، افراد مبتلا به افسردگی ممکن است علائم زوال عقل را حدود دو سال زودتر از کسانی که افسردگی ندارند ، تجربه کنند. این مطالعه همچنین حاکی از آن است که افراد مبتلا به اضطراب ممکن است علائم زوال عقل را تقریباً سه سال زودتر از کسانی که اضطراب ندارند ، تجربه کنند.

میلر  ( نویسنده مطالعه ، از دانشگاه كالیفرنیا و عضو آكادمی عصب شناسی آمریكا ) گفت: "برای درک تأثیر اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و اضطراب بر ابتلا به بیماری آلزایمر و اینکه آیا درمان و مدیریت افسردگی و اضطراب می تواند به جلوگیری یا به تأخیر انداختن ابتلا به زوال عقل در افراد مستعد ابتلا به این بیماری کمک کند ، تحقیقات بیشتری لازم است."

میلر افزود: "مطمئناً این بدان معنا نیست که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب لزوماً به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند ، اما افرادی که این شرایط را دارند نیاز است در مورد راه های ارتقاء سلامت مغز در دراز مدت با پزشکان خود مشورت کنند."

فراتر از شایعترین اختلالات روانپزشکی ( افسردگی و اضطراب ) این مطالعه همچنین سابقه اختلال دو قطبی ، اختلال استرس پس از سانحه و اسکیزوفرنی را مورد بررسی قرار داد. از 1500 بیمار در مطالعه آلزایمر ، 43 درصد سابقه افسردگی ، 32 درصد اضطراب ، 1.2 درصد اختلال دوقطبی ، 1 درصد اختلال استرس پس از سانحه و 0.4 درصد اسکیزوفرنی داشتند.

علاوه بر غربالگری برای سابقه هر یک از این پنج اختلال روانپزشکی ، محققان همچنین تعاملات بین بیماری روانپزشکی و سایر عوامل خطر ثابت شده برای بیماری آلزایمر مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا و دیابت را بررسی کردند. که اخیراً با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط هستند ، مانند داشتن یک بیماری خودایمنی یا سابقه تشنج.

میلر گفت: "در حالی که این ارتباط بین افسردگی و بیماری خودایمنی ، و تشنج و اضطراب کاملاً مقدماتی است ، ما فرض می کنیم که بروز افسردگی در برخی افراد احتمالاً نشان دهنده بار بیشتری از التهاب عصبی است."

میلر خاطرنشان کرد: "وجود اضطراب ممکن است نشان دهنده درجه بالاتری از تحریک پذیری سلول های عصبی باشد ، به گونه ای که شبکه های مغز بیش از حد تحریک می شوند و به طور بالقوه اهداف درمانی جدیدی را برای پیشگیری از زوال عقل باز می کنند."

مترجم : خانم دکتر علمدار
منبع : hindustantimes.com

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

مطالب مرتبط

درج نظر



سوالات کاربران
تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.