لومفلوکساسین Lomefloxacin


لومفلوکساسین یک آنتی بیوتیک از کلاس دارویی بنام فلوروکینولون ها است که در بدن علیه باکتری ها مبارزه می کند. لومفلوکساسین برای درمان عفونت های مختلف باکتریایی ، مانند برونشیت و عفونت ادراری استفاده می شود.
برای کاهش رشد باکتریهای مقاوم در برابر دارو و حفظ اثربخشی Maxaquin و سایر داروهای ضد باکتریایی ، از Maxaquin فقط برای درمان یا جلوگیری از عفونت هایی که به اثبات رسیده یا به شدت حساس هستند ، استفاده می شود.

مکانیسم اثر

لومفلوکساسین یک عامل فلوروکینولون باکتریایی است و در برابر طیف گسترده ای از موجودات گرم منفی و گرم مثبت فعالیت دارد. عمل ضد باکتریایی لومفلوکساسین ناشی از تداخل در فعالیت آنزیم های باکتریایی DNA ژیراز و توپوایزومراز IV است که برای رونویسی و تکثیر DNA باکتری مورد نیاز هستند. به نظر می رسد که DNA ژیراز هدف اصلی کینولون برای باکتری های گرم منفی است.
به نظر می رسد Topoisomerase IV هدف اصلی در ارگانیسم های گرم مثبت است. تداخل با این دو توپوایزومراز منجر به شکست رشته کروموزوم باکتریایی ، سوپرکلینگ و resealing می شود. در نتیجه تکثیر و رونویسی DNA مهار می شود.

فارماکودینامیک

لومفلوکساسین یک آنتی بیوتیک فلوئوروکینولون است که برای درمان برونشیت مزمن و همچنین عفونت های پیچیده و بدون عارضه مجاری ادراری مورد استفاده قرار می گیرد. فلوروکینولون ها مانند لومفلوکساسین فعالیت بسیار خوبی در برابر باکتری های هوازی گرم منفی مانند E.coli و Neisseria gonorrhea و همچنین باکتری های گرم مثبت از جمله S. pneumoniae و Staphylococcus aureus دارند.
آنها همچنین می توانند در برابر شیگلا ، سالمونلا ، کامپیلوباکتر ، ارگانیسم های گنوکوکی و pseudomonas  و انتروباکتر مقاوم به چند دارو مؤثر باشند

فارماکوکینتیک

جذب: سریع و تقریبا کامل با تقریبا 95٪ تا 98٪ از یک دوز خوراکی جذب می شود.
اتصال به پروتئین: 10%
متابولیسم
حداقل 5 متابولیت در ادرار انسان شناسایی شده است. 65٪ به عنوان داروی اصلی در ادرار و 9٪ به عنوان متابولیت گلوکورونید ظاهر می شود.

هشدارها

واکنش های متوسط تا شدید فتوتوکسیک در بیمارانی که در معرض نور خورشید یا نور فرابنفش مصنوعی مانند لامپ های خورشیدی به طور مستقیم یا غیر مستقیم در طول درمان یا بعد از درمان قرار می گیرند، اتفاق می افتد.
در بیمارانی که لومفلوکساسین دریافت می کنند ، تشنج گزارش شده است.

"داروهای معرفی شده و مشاوره دارویی به معنای تجویز نمی باشند. لطفا پیش از مصرف هر دارویی با پزشک مشورت کنید."

بنر مشاوره دارویی
 
برای دسترسی به کانال های شرکت خدمات دارویی رضوی بر روی پیام رسان مدنظر کلیک کنید:

🟣 اینستاگرام 🟡 لینکدین 🔵 تلگرام 🟠 ایتا 🟢 بله

نظر خود را درباره خدمات ما بگویید:

لینک نظرسنجی
 

پرسش از دکتر داروساز


سوالات کاربران
    تاکنون نظری برای این مطلب درج نشده است.